Kad pagaminta produkcija pasiektų vartotoją, reikia daug daugiau negu tai, kad ji būtų geros kokybės, kad būtų prieinama jos kaina, kad būtų sudarytos palankios sąlygos pirkėjui ją įsigyti. Pasiūlos rinkos sąlygomis, kai gamybos galimybės beveik neribotos ir rinka prisotinta prekių, konkretus produktas, ypač ką tik išleistas į rinką, turi pirma prasiskinti į ją kelią, įsitvirtinti joje ir duoti gamybininkui bei prekybininkui pelną.
Viena tokios būtinybės priežastis yra ta, kad išsivysčiusiose šalyse gyventojų perkamasis pajėgumas niekada nepralenkia gamybos augimo, todėl dėl pirkėjo rinkoje vyksta savotiškos varžybos. Kita priežastis yra ta, kad pirkėjui, kai rinkoje yra didelė siūlomų prekių įvairovė, būna nelengva susiorientuoti ir apsispręsti, kokią prekę išsirinkti ir pirkti.
Kaip tik dėl to pramonės ir prekybos įmonės – tiek didelės, tiek vidutinės, tiek ir mažos – stengiasi palaikyti su pirkėjais ir vartotojais kuo glaudesnius ryšius. Viena pagrindinių tokių ryšių užmezgimo ir palaikymo priemonių yra rėmimas. Kartu jis yra ir viena svarbiausių visos pramonės bei prekybos įmonių veiklos rinkoje priemonių.
Rėmimui skirtos išlaidos sudaro didelę įmonės biudžeto dalį. Daugelyje įmonių po reklaminės kampanijos tiriamas reklamos efektyvumas, analizuojami gauti rezultatai, kaupiami ir apdorojami duomenys sekančiam veiklos laikotarpiui. Įmonei svarbu žinoti, kiek lėšų reikia skirti rėmimui, kurie rėmimo veiksmai daro didžiausią poveikį vartotojams – reklama, asmeninis pardavimas, pardavimų skatinimas ar ryšiai su visuomene.
Kursinio darbo tikslas ir yra išsiaiškinti viso rėmimo komplekso įtaką įmonės veiklai ir pelningumui, o taip pat atskleisti šio komplekso strateginius tikslus.
Rašydama kursinį darbą turėjau keletą uždavinių. Visų pirma, išsiaiškinti rėmimo svarbą ir jo ypatumus marketingo komplekse. Antra, realizuojant užsibrėžtą darbo tikslą bandyti kuo aiškiau apibrėžti pačią rėmimo sampratą, jos tikslus ir fukcijas. Ir trečia, remdamasi skirtingais autoriais išsamiai pateikti keturias rėmimo veiksmų grupes bei ypač smulkiai išanalizuoti pagrindinį rėmimo komplekso elementą – reklamą. Žinoma,skiriant dėmesį ir kitoms trim veiksmų grupėm.
Kaip jau minėjau, kursinį darbą rašiau atsižvelgdama i skirtingų autorių nuomones bei knygas. Mano manymu, labiausiai rėmimo kompleksą ir jo strateginius tikslus yra išnagrinėję: M. Čeikauskienė, R. Urbanskienė, O. Obelenytė, V. Pranulis, A.Žvirblis ir V. Dubinas. Todėl rašydama darbą labiausiai rėmiausi šių autorių pateiktomis sąvokomis, teiginiais bei lentelėmis. ...