Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Rinkodara>Marketingo tyrimai (5)

Marketingo tyrimai (5)

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223
Aprašymas

Santrauka. Marketingo tyrimų metodologija. Marketingo tyrimo procesas. Problemos formulavimas. Tyrimo tipo parinkimas. Duomenų rinkimo metodo parinkimas. Duomenų rinkimo formos parinkimas. Atrankos būdo parinkimas. Imties dydžio nustatymas. Duomenų rinkimas. Duomenų analizė ir interpretavimas. Tyrimo ataskaitos parengimas. Marketingo tyrimų metodai. Kokybiniai tyrimai. Fokusuota grupė. Kiekybiniai tyrimai. Apklausa. Klausimynas. Marketingo tyrimai Mažeikių politechnikos mokykloje. Respondentų pasiūlymai dėstytojai. Išvados.

Ištrauka

Vienas iš vertingiausių marketingo tyrimo privalumų yra tai, jog jis ne padeda suformuluoti marketingo problemą, bet ir leidžia geriau ją suvokti. Tik tada kai marketingo bei marketingo tyrimo problema tiksliai ir aiškiai nustatyta, tyrimas gali būti planuojamas siekiant surinkti kuo daugiau reikalingos informacijos. Norint geriau suvokti šią problemą, stengiamasi nustatyti simptomus bei įvertinti galimus veiksmus priklausomai nuo būsimos informacijos. Aiškiai suformulavus tyrimo problemą, galima nustatyti specifinius jo tikslus. Kiekvienas tyrimas dažniausiai turi daugiau nei vieną tikslą.
1.2. Tyrimo tipo parinkimas


Suformulavus problemą, būtina nustatyti, kas apie ją žinoma. Jei fenomenas yra santykinai mažai tyrinėtas, tai reikalingas žvalgybinis marketingo tyrimo tipas. Šio tyrimo metu gali būti rengiami pokalbiai su tos srities specialistais, peržiūrima jau publikuota informacija apie panašių problemų sprendimą. Kita vertus, jei problema yra tiksliai ir aiškiai suformuluota, tai reikalingas aprašoma ar priežastinis marketingo tyrimo tipas. Šiuo atveju duomenys yra labiau standartizuoti, nes naudojami iš anksto parengti klausimynai ir sudėtingi respondentų atrankos metodai.
1.3. Duomenų rinkimo metodo parinkimas

Labai dažnai informacijos, reikalingos problemai išspręsti, įmonės pardavimuose bei kituose jos duomenyse ar spausdintuose dokumentuose (Statistikos departamento ataskaitose) gali nebūti. Tada tyrimas atliekamas remiantis pirminiais duomenimis, kurie yra renkami specialiai šiai problemai spręsti. Čia iškyla toks klausimas: ar duomenis rinko stebint, atliekant eksperimentą, ar apklausiat respondentus? Jei rengiamasi apklausti respondentus, tada reikia nuspręsti, kokiu būdu tai atlikti. Respondentus galima apklausti tiesiogiai bendraujant su jais telefonu, faksu, paštu arba naudojantis internetu. Be to, tai padaryti galima gatvėje, parduotuvėje, kliento arba tyrimo kompanijos patalpose. Todėl šio etapo uždavinys yra pasirinkti ne tik tyrimo metodą, bet ir informacijos rinkimo būdą.
1.4. Duomenų rinkimo formos parinkimas

Kitas etapas yra duomenų rinkimo formos parinkimas. Šiame etape stengiamasi nustatyti: ar klausimynas turi būti sudaromas naudojant uždarus, ar atvirus klausimus; ar respondentui turi būti paaiškinami tyrimo tikslai apklausos pradžioje, ar nepaaiškinami; kiek klausimų turi būti klausimyne; ar bus naudojamos įvairios skalės; kaip išdėstyti klausimus, kad respondentas mieliau atsakinėtų į juos; kokie respondentų demografiniai rodikliai bus reikalingi ir pan. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-02-09
DalykasRinkodaros kursinis darbas
KategorijaRinkodara
TipasKursiniai darbai
Apimtis23 puslapiai 
Literatūros šaltiniai3
Dydis186.02 KB
AutoriusKristina
Viso autoriaus darbų8 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas0
Švietimo institucijaKlaipėdos valstybinė kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Marketingo tyrimai (5) [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą