Marketingo tyrimai padeda įmonei pažinti ir numatyti jos aplinką, surasti tinkamą reagavimo į šią aplinką derinį, parengti sprendimų, priemonių ir veiklos variantų kompleksą. Marketingo tyrimų būdu gaunama informacija padeda nustatyti veiklos rinkoje galimybes, strategijas ir problemas, jos pagalba įmonė ne tik kuria, tobulina, vertina marketingo programas, kontroliuoja marketingo veiklą, bet ir sprendžia investicijų, personalo, mokslinių tyrimų bei projektavimo klausimus. Tuo pat metu negalima užmiršti, kad tyrimų būdu gauta informacija gerina viso marketingo proceso turinio bei raidos pažinimą bei supratimą.
Informacijos poreikis marketingo tyrimų pagalba konkretizuojamas ir tenkinamas šiais būdais:
parenkant informacijos rinkimo būdus,
organizuojant ir vykdant informacijos rinkimo procesus,
surinktą informaciją pateikiant užsakovui ir ją interpretuojant,
numatant reiškinių, apie kuriuos renkama informacija, tolimesnę raidą ir pasekmes.
Marketingo tyrimai turi dvejopą reikšmę marketingo valdymo sistemoje.
Pirma, tai yra marketingo grįžtamojo ryšio informacija, vadovams teikianti žinių apie tai, kur ir kokie yra marketingo komplekso trūkumai, ką galima ir reikėtų padaryti, pakeisti, norint padidinti jo efektyvumą.
Antra, marketingo tyrimai yra svarbus instrumentas žvalgant naujas galimybes konkrečiose rinkose. Tyrimų pagalba atliekama rinkos segmentų žvalgyba, naujų prekių bandymai. Visa tai padeda marketingo vadovams nustatyti vartotojų įsitikinimus, požiūrius, norus ir poreikius, pirkimo įpročius, tuo pat metu išsiaiškinant verslo veiklos apimčių ir pelningumo galimybes. Paminėtos aplinkybės priartina mus prie marketingo tyrimų turinio apibrėžimo.
Aš atlikau marketingo tyrimus apie Kėdainių parduotuves "Maxima" ir "Rimi". Mano darbo tikslas buvo išsiaiškinti, į kokia parduotuvę eina apsipirkti dauguma žmonių. Kokios priežastys skatina juos ten ateiti.
Pirmiausia pateiksiu informaciją apie parduotuves "Maxima" ir "Rimi". ...