Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Rinkodara>Kainų politikos pateikimas bei motyvavimas
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Kainų politikos pateikimas bei motyvavimas

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546474849
Aprašymas

Įvadas. Gaminių kainų motyvacija. Rinkos kainos samprata. Kainų nustatymo etapai. Kaštų įvertinimas. Kainos nustatymo metodai. Gamybinės veiklos analizė. Tekstilės pramonės vystymasis Lietuvoje. Gamybinis potencialas ir veikla. Rinkodaros veiklos organizavimas įmonėse. Įmonės kainodaros politika. Kainų politikos rūšys. Kainų nustatymo metodai. Nenuostolingumo metodas. Kainos nustatymas orientuojantis į paklausą. Kainų nustatymas orientuojantis į konkurencijos lygį. Konkurencinė situacija rinkoje. Tiriamoji dalis. Tyrimo metodika ir darbo organizavimas. Tyrimo rezultatų analizė. Tyrimo rezultatų apibendrinimas. Darbo išvados ir pasiūlymai. Santrauka. Summary.

Ištrauka

Pastaraisiais metais Lietuvos Respublikos ekonominiai poslinkiai sudaro sąlygas aktyviai verslo plėtotei. Vykstant intensyviai integracijai į Europos Sąjungą, nepaprastai yra svarbi profesionali organizacijų vadyba, kuri sudarytų sąlygas didinti įmonės konkurencinį pranašumą, plėsti gaminių realizavimo rinkas, gerinti gaminamų gaminių kokybę ir kartu mažinti jų savikainą, keisti asortimentą, didinti gamybos apimtis, o ekonominių krizių atveju didinti įmonės stabilumą. Įmonės sėkmė ir stabilumas priklauso nuo daugybės faktorių. Todėl labai svarbu metodiškai teisingai ir detaliai analizuoti gamybos išlaidas, pelną ir pelningumą įtakojančius veiksnius.
Darbe išnagrinėta PAVYZDINIŲ firmų finansinė veikla, kainų nustatymo metodai, nuolaidų politika, vidiniai pardavimai, vidine tvarka parengtos kainų nugriebimo ir skverbimosi strategijos.
Kasmet plinta užsienyje užimamos rinkos, mažėja savikaina, kas didina įmonės pelną. Lietuvos Respublikoje tekstilės gamyba sparčiai auga, bet pastebimas ir nepageidaujamas reiškinys, kad rinkos kaina turi tendenciją mažėti. Todėl įmonių vadovams nuolatos tenka spręsti kokiu būdu pašalinti iškylančias problemas: kur ir kaip daugiau parduoti gaminių, kaip mažinti gaminamo gaminio savikainą, padidinti pelną, kad įmonėje netrūktų apyvartinių lėšų.
Darbo tikslas - apžvelgti pagrindines kainų strategijas. Pateikti jų analizę, išskiriant pranašumus ir trūkumus.
Darbe analizuojama įmonės veikla ir jos charakteristika, ištirti visi veiksniai, kurie daro įtaką bendrovės kainų nustatymui. Taip pat šiame darbe panaudoti kainų tyrimai lūžio taško metodu, kurie įgalina nustatyti įmonės pelningos gamybos apimtis, kartu nustatant ir rizikos laipsnį.
Pagrindiniai asmeniškai pasiekti rezultatai, kurie yra darbo gynimo objektas:
1) įmonės gamybinės finansinė analizė;
2) gaminių kainų nustatymo metodų, gaminių kainų nuolaidų, gaminių kainų nugriebimo bei skverbimosi strategijų nustatymas;
3) apskaičiuota saugumo riba, kuri parodo, kiek įmonės yra pažeidžiamos rinkos ar pačiose įmonėse vykstantiems pokyčiams;
4) įmonės gaminių kainų motyvacija ir jos stiprinimas.

Tyrimo objektas – įmonių kainodaros politika ir motyvacija.
Šis darbas turi ne tik teorinę, bet praktinę vertę.
Pagrindiniai tyrimo šaltiniai, atliekant įmonės kainų analizę, surinkta įmonėje medžiaga, panaudota mokslinės literatūros analizė.

Ekonomika funkcionuoja, kai veikia trys elementai: pelnas, konkurencija ir kainų sistema. Pelnas stimuliuoja gamybą tų prekių, kurių pageidauja vartotojai. Kainų sistema padeda nustatyti, kokių prekių reikia visuomenei, kaip jas gaminti ir pateikti. Kai rinkoje kurių nors prekių yra daugiau negu vartotojai jų pageidauja ir gali nupirkti, kaina, veikiant gamintojų konkurencijai, krenta. Jei rinkoje prekių yra per mažai, kaina, konkuruojant tarpusavyje vartotojams, didėja. Be to, kaina yra ir išteklių paskirstymo priemonė. Kainos santykinio dydžio pokyčiai verčia gamintojus paskirstyti išteklius ten, kur tikimasi gauti didesnį pelną. Bet jeigu kainų mechanizmas, veikiantis per paklausą ir pasiūlą, bus paraližuotas, ir gamyba, ir vartojimas sutriks.
Paklausos ir pasiūlos dėsnis yra pagrindinis rinkos mainų dėsnis, taip pat ir kainų dėsnis. Kainų mechanizmas padeda pasiūlą pritaikyti prie paklausos.
Kaina yra vienas pagrindinių įmonės rinkos politikos elementų. Tai komercinė priemonė arba marketingo įrankis. Šia prasme kaina panaudojama efektyviausiai tada, kai ji taikoma kartu su kitais marketingo programos elementais.
Kiekviena įmonė turi kitokias galimybes vykdyti savo kainų politiką. Įmonė, gaminanti daug analogiškų prekių, turi mažiau laisvės nustatydama kainas. Ir atvirkščiai, kuo labiau diferencijuotą (neturinčią analogų) prekę gamina įmonė, tuo nepriklausomesnė gali būti jos kainų politika (ji gali didinti ar mažinti kainą).
Prekė patenka vartotojui per mainų procesą. Todėl nepaisant prekių įvairovės, visoms joms būdingas atributas yra kaina, sudaranti praktines galimybes įvykti mainams.
Ekonomikos teorijoje pateikiamas toks kainos apibrėžimas.
Kaina – tai prekės vertės piniginė išraiška.
Šiuo apibrėžimu nusakoma atskiros prekės kaina. Tačiau kaina yra vienas iš marketingo komplekso elementų. Marketingo požiūriu kainos apibrėžimas būtų toks.
Kaina – tai marketingo komplekso elementas, apimantis sprendimus ir veiksmus, susijusius su kainų nustatymu ir keitimu.
Kaina labai svarbi tiek tiekėjui, tiek pardavėjui. Tačiau jos struktūrą jie vertina skirtingai. Pirkėjo požiūriu kaina yra vientisas dydis, rodantis prekės vertę ir nusakantis vieną iš jos įsigijimo sąlygų. Prekės pardavėjo požiūriu kainoje galima išskirti dvi dalis: išlaidas ir pelną.
Jeigu prekės gamintojas pats parduoda prekę galutiniam vartotojui, jo nustatyta kaina yra vienintelė šios prekės kaina. Tačiau taip būna palyginti retai. Dažniau tarp gamintojo ir vartotojo įsiterpia tarpininkai, kurie atlieka tam tikrus marketingo veiksmus. Jie turi su tuo susijusių išlaidų, todėl parduoda prekę brangiau negu įsigijo. Kainą dar padidina siekimas gauti pelną.
Kainos nustatymo pobūdį kuriai nors prekei lemia tai, ar pasiūla yra koncentruota ir kiek. Jei gamyba ir pardavimas nesukoncentruoti, t.y. egzistuoja daug pardavėjų, vyksta atvira kainų konkurencija. Šiuo atveju mažiausia konkurento kaina yra pagrindinis kriterijus parduodant prekę. Jei gamyba ir pardavimas yra sukoncentruoti nedaugelio įmonių – pardavėjų rankose, šios įmonės gali tam tikru mastu veikti rinką, taip pat ir kainas savo interesais. Tada kaina nėra vienintelė prekės pardavimo sąlyga. Čia įtaką daro prekės kokybė, aptarnavimas, mokėjimo sąlygos ir kiti veiksniai.
Įmonė, nustatydama savo prekėms kainas, pirmiausiai siekia padengti gamybos kaštus ir gauti pelną. Tačiau galutinį kainos lygį lemia konkurencija, kuri gali priversti įmonę sumažinti pradinę nustatytą kainą arba ją padidinti. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-11-23
DalykasRinkodaros diplominis darbas
KategorijaRinkodara
TipasDiplominiai darbai
Apimtis46 puslapiai 
Literatūros šaltiniai0
Dydis144.11 KB
AutoriusIndre
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas0
Failo pavadinimasMicrosoft Word Kainu politikos pateikimas bei motyvavimas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą