Lietuvos Respublikos reklamos įstatyme reklama apibrėžiama kaip bet kokia forma ir bet kokiomis priemonėmis skleidžiama informacija, susijusi su asmens komercine – ūkine, finansine ar profesine veikla, skatinanti įsigyti prekių ar naudotis paslaugomis, įskaitant nekilnojamojo turto įsigijimą, turtinių teisių ir įsipareigojimų perėmimą (Lietuvos Respublikos reklamos įstatymas, 2000, p. 2).
Lietuvoje rinkos sąlygomis plėtojasi privatus verslas, didėja konkurencija tarp prekiautojų, gamintojų ir paslaugų teikėjų. Reklama naudojama daugelyje visuomenės veiklos sričių. Ji apima mokslą, meną, ekonomiką, politiką, švietimą, buitines ir intelektualiąsias paslaugas, pramogas, ekologiją, labdarą, religiją, šeimyninius, tarpasmeninius santykius ir kt. Turbūt sunku išvardinti sritis, socialinius sluoksnius, kur neveiktų reklama ar nebūtų naudojamasi jos paslaugomis.[ 1,p. 4]
Šiuo metu Lietuvoje nebekyla reklamos gamybos technologinių problemų. Daugelyje firmų galima atlikti bet kokio sudėtingumo reklaminę užduotį, pvz.: reklama ant oro balionų, labai didelio formato plakatai – tentai, holografiniai atvaizdai ir fotografijos, tūrinių raidžių ir įvairiausių detalių lazerinis pjaustymas iš bet kokios medžiagos, reklama elektroninėse žiniasklaidos priemonėse, internete ir t. t. [1, p.4]
Dar niekada moderniosios istorijos amžiuje nė viena sritis nesivystė taip greitai, kaip Internetas – bendravimo ir ryšio priemonė, t.y. pasaulinis kompiuterių tinklas, skirtas kolektyviniam informacijos resursų panaudojimui. Per pastarąjį dešimtmetį Internetas pakeitė daugelį verslo sričių, net, atrodytų, taip menkai susijusių su Internetu, kaip aviacija (pigių skrydžių oro bendrovės bilietus parduoda tik Internete ir jų rinkos dalis auga kiekvienais metais) ar mažmeninė prekyba. [ http://www.kriausia.com/?id=29]
Dabartiniame verslo pasaulyje, kai prekių gamyba ir paslaugų teikimas didėja arba gali didėti sparčiau negu gyventojų perkamoji galia, reklama internete tampa viena efektyviausių būdų pritraukti kuo daugiau vartotojų. Reklama internete padeda tirti ir formuoti rinką. Be to, pasitelkus įvairias reklamos internete formas galima formuoti vartotojų nuomonę, o atsitiktinius vartotojus padaryti nuolatiniais. [http://www.univelas.lt/reklama_internete.html]
Temos aktualumas. Internetas tampa viena iš populiariausių reklamos skleidimo priemonių, ir daugelis reklamos užsakovų, planuodami savo reklamines kampanijas, be kitų reklamos skleidimo šaltinių, pasirenka Internetą.
Darbo objektas- reklama internete.
Darbo tikslas – išanalizuoti pagrindines reklamos Internete formas, nustatyti internetinės reklamos tikslus ir pranašumus ir trūkumus.
Darbo uždaviniai:
1. Aptarti reklamos istorijos raidą.
2. Aptarti reklamą Internete.
3. Išanalizuoti pagrindines reklamos Internete formas bei pateikti jų privalumus ir trūkumus.
4. Nustatyti ir aptarti internetinės reklamos tikslus.
5. Išanalizuoti reklamos internete pranašumus ir trūkumus.
Darbo metu taikyti metodai:
mokslinės literatūros analizė;
periodinių leidinių analizė;
Internetinės informacijos šaltinių analizė; ...