Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Rinkodara>Kavos vartotojų elgsenos tyrimas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Kavos vartotojų elgsenos tyrimas

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950
Aprašymas

Įvadas. Vartotojų elgsenos esmė. Vartotojų elgsenos samprata. Vartotojo, kaip svarbiausio elgsenos objekto samprata. Vartotojų elgseną įtakojantys veiksniai ir pirkimo sprendimo procesas. Vartotojų elgseną įtakojantys veiksniai. Pirkimo sprendimo procesas. Vartotojų elgsenos tyrimų organizavimas bei metodika. Vartotojų elgsenos tyrimų etapai. Marketingo tyrimo metodai. Segmentavimo taikymas vartotojų elgsenos tyrimuose. Teorinės dalies išvados. Kavos vartotojų elgsenos tyrimas Šiaulių mieste. Kavos vartotojų elgsenos tyrimo metodai ir procesas. Šiaulių miesto kavos vartotojų elgsenos tyrimo duomenų analizė. Šiaulių miesto pagrindinių kavos vartotojų segmentų nustatymas. Skirtingas kavas geriančių vartotojų lyginamųjų svorių analizė. Praktinės dalies išvados ir rekomendacijos. Priedas (anketa).

Ištrauka

Šiuo metu įvairiose rinkose yra labai daug rūšių vartojimui skirtų prekių, todėl kiekvienas gali rinktis jam reikalingą prekę pagal poreikius ir kišenę. Kiekvienais metais visos rinkos yra papildomos naujų rūšių prekėmis, o tai didina konkurenciją tarp konkrečių prekių gamintojų dėl vartotojų. Todėl akivaizdu, kad pagrindinis tikslas, dėl ko konkuruoja įmonės - kuo didesnio vartotojų skaičiaus pritraukimo. Intensyvios konkurencijos sąlygomis kiekvienoje rinkoje galės išlikti tik tos įmonės, kurios vartotojų poreikius tenkina visapusiškai, t.y. pasiūlydamos ne tik patį produktą, bet ir spręsdamos vartotojų problemas.
Gamintojai ir prekybininkai, norėdami išlaikyti savo pozicijas rinkoje, turi labai gerai pažinoti savo prekių vartotojų poreikius, lūkesčius, būtent jų gaminamų ar parduodamų prekių pasirinkimą lemiančius veiksmus. Tam būtina turėti kuo daugiau informacijos apie vartotojų elgseną, nes vartotojo elgesys yra vienas iš nuolat kintančių ir sunkiai apibrėžiamų veiksnių. Šiai informacijai gauti pasitarnauja vartotojų elgsenos tyrimai, kurie yra neatsiejama rinkodaros dalis ir leidžiantys geriau pažinti vartotoją. Ištirta vartotojų elgsenos charakteristika padeda išsiskirti iš daugelio panašių įmonių, gaminančių panašius produktus, sužinoma, kaip iš anksto nuteikti vartotojus, pateikiant tiek naują, tiek anksčiau gamintą produkciją rinkai. Be to, išanalizavus vartotojų elgseną, galima tinkamai parinkti ekonominius veiksmus ir pasiekti ilgalaikę sėkmę versle, nes būtent nuo atlikto vartotojų elgsenos tyrimo gali priklausyti įmonės veiklos efektyvumas. Taip pat labai svarbu turėti nuolatinį ryšį su vartotojais bei gauti informaciją iš jų ir apie juos.
Pastaruoju metu mokslininkų darbuose pastebimas itin didelis susidomėjimas empirinio marketingo tematika. Vis dažniau diskutuojama apie vartotojų emocijų, motyvų, poreikių ir pan., t.y. jų elgsenos priežastis bei įtaką marketingo sprendimams. Nuolat vykdomi ir publikuojami vartotojų elgsenos tyrimai, kurių rezultatais vienaip ar kitaip pagrindžiamos tam tikros vartojimo tendencijos ar išraiškos, priežastiniai ryšiai, priimamų sprendimų pagrįstumas. Kita vertus, tyrimai, vykdomi užsienio šalyse ir jų rezultatai bei atitinkamos rekomendacijos yra adaptuotinos tyrimo šalies rinkai. Lietuvoje tokio pobūdžio tyrimai jau vykdomi, atliekami atskirų prekių tyrimai, tačiau labai negausūs. O tai yra aktualu, nes spartėjanti integracija ir technologinis vystymasis sąlygoja ne tik aplinkos dinamiką, bet ir individualių charakteristikų pokyčius. Reiškia, jog keičiasi ir poreikiai bei jų nulemiamas prekių pasirinkimas ir atitinkamai vartotojo elgsena. Vartotojo elgsenos tyrimai rinkos dalyvių sąveiką daro aiškesnę ir sudaro galimybes ją tobulinti, siekiant didesnės visų rinkos dalyvių sėkmės.
Temos aktualumą lėmė tai, jog spartėjanti integracija ir technologinis vystymasis sąlygoja ne tik aplinkos dinamiką, bet ir individualių charakteristikų pokyčius. Tai reiškia, jog keičiasi poreikiai ir atitinkamai vartotojų elgsena perkant vartojimo prekes. Reikia pažymėti, jog šiuolaikiniai vartotojai tapo labiau informuoti, daugiau besitikintys, turintys daugiau pasirinkimo variantų bei geresnės kokybės produktų mažesnėmis kainomis.
Darbo tikslas – išnagrinėti vartojimo prekių rinkos vartotojų elgseną teoriniu ir praktiniu aspektu.
Šiam tikslui pasiekti yra keliami tokie uždaviniai:
1. Išnagrinėti ir susisteminti teoriją, aprašančią vartojimo prekių rinkos vartotojų elgseną, pateikiant vartotojų elgsenos sampratą ir vartotojų tipus.
2. Išanalizuoti veiksnius, darančius įtaką vartotojų pirkimo sprendimo priėmimui.
3. Atskleisti vartotojų elgsenos tyrimų organizavimo reikšmę.
4. Atskleisti Šiaulių miesto kavos vartotojų nuomonę apie kavos rinką, panaudojant pirminių duomenų rinkimo būdus.
5. Išsiaiškinti Šiaulių miesto kavos vartotojų elgseną lemiančius veiksnius.
Darbo objektas – kavos vartotojų elgsena Šiaulių mieste.
Teorinė darbo dalis atlikta remiantis lietuvių ir užsienio autorių mokslinės literatūros ir publicistinių straipsnių apžvalga ir sisteminimu.
Praktinei daliai atlikti buvo naudojami šie metodai:
1. specialieji – apklausa (anketavimas);
2. bendrieji – analizė ir lyginimas (vartotojų elgsenos tyrimų metu gautų rezultatų analizė, interpretavimas).
Šio darbo rezultatai galėtų būti naudingi maisto prekių parduotuvėms, kadangi darbe pateikiami duomenys apie atskirų kavos rūšių populiarumą, apibūdinama vartotojų motyvacija, renkantis konkrečios rūšies kavą. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-12-20
DalykasRinkodaros kursinis darbas
KategorijaRinkodara
TipasKursiniai darbai
Apimtis47 puslapiai 
Literatūros šaltiniai26
Dydis141.94 KB
AutoriusAsta
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2004 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaŠiaurės Lietuvos kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Kavos vartotoju elgsenos tyrimas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 47 puslapiai 
  • Šiaurės Lietuvos kolegija / 2 Klasė/kursas
  • 2004 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą