Įvadas. Etikos samprata bei įtaka marketingo sprendimams. Marketingo sritys, kuriose yra didžiausia pagunda veikti amoraliai. Reklamos etika ir teisinis reguliavimas. Reklamos samprata, funkcijos, rūšys. Tarptautinis reklamos kodeksas ir reklamos kontrolė. Moralinė atsakomybė reklamoje. Klaidinanti reklama. Manipuliuojanti ir prievartinė reklama. Lyginamoji reklama. Reklamos reguliavimas, kai kurių reklamos būdų uždraudimas. Išvados. Priedas (1).
Letuvoje šokoladas yra šeimos produktas. Šokoladą perkame eidami į svečius, draugų būryje, prie kavos ar tiesiog, kai norime ko nors skanaus. Visi tikriausiai pripažintume, kad šokoladas yra vaikams ir moterims skirtas produktas, todėl ir jo reklama turėtų būti orentuota į šį rinkos segmentą. Šioje rinkoje vyrauja gan didelė konkurencija, taigi nenuostabu, kad reklama dažnai nukrypsta nuo etikos normų. Nesunku suprasti, kad reklaminės informacijos tikslas, visų pirma, grindžiamas komercinės naudos siekimu. Reklama tarnauja abiem prekybinių santykių šalims: pardavėjui padeda parduoti prekę ar paslaugą, o pirkėjui su daro galimybę išsirinkti norimą prekę iš daugelio pasiūlymų rinkoje. Šiuo metu neabejojama ir dėl reklamos poveikio - ji yra vienas svarbiausių rinkos kūrimo veiksnių. Taigi reklamą galima laikyti reiškiniu, kuris yra neišvengiamas, tačiau būdamas nekoordinuojamas jokių teisės aktų ir nekontroliuojamas jokių institucijų, gali padaryti daugiau žalos nei duoti naudos, t.y. iškreipti sąžiningą konkurenciją. Atskirais atvejais tam tikrų prekių (pavyzdžiui, alkoholio, tabako) vartojimo skatinimas visuomenėje vertinamas negatyviai, todėl šių prekių reklamai turi būti taikomi griežtesni reikalavimai, kartais net draudimas. Pageidaujamą reklamos poveikį lemia ir reklamos turinys, ir forma - pateikimo būdas, vieta, laikas, periodiškumas. Visi šie reklamos aspektai, atsižvelgiant į visuomenes suinteresuotumą dėl sąžiningos konkurencijos, teikiamos informacijos teisingumo ir kai kurių prekių vartojimo neskatinimo yra daugiau ar mažiau apibrėžti galiojančių etikos normų.
Nors pagrindinis gamintojų tikslas yra talkinti pardavimui, įdiegti į rinką naują gaminį, padidinti prekės vartojimą, supažindinti vartotoją su prekių savybėmis, vartojimo būdais ir pan., tačiau gamintojai reklamuodami savo prekę privalo žinoti ir laikytis pagrindinio reklamos įstatymo principo – bet kokia reklama turi būti teisiškai nepriekaištinga, garbinga, morali ir teisinga, bet ar visada taip yra? Šiame darbe yra bandoma atskleisti reklamos sampratą, išskirti jos funkcijas, pagrindinius moralinius principus.
Tikslas – surinkti ir susisteminti literatūra reklamos etikos aspektu, pateikti išvadas.
Uždaviniai:
1. Išsiaiškinti etikos ir reklamos sąvokas;
2. Surasti pažeidžiamiausias reklamos etikos sritis;
3. Įsigilinti į kai kurias neetiškos reklamos rūšis;
4. Išnagrinėti reklamos reguliavimo būdus bei teisinę reklamos etikos pusę.
Objektas – spausdintinės, transliuojamosios, specialios ir kitos reklamos etinė pusė. ...