Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Rinkodara>Prekių ženklų marketingas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Prekių ženklų marketingas

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435
Aprašymas

Įvadas. Teorinis pagrindimas. Pagrindinių sąvokų interpretacija. Prekių ženklų atsiradimo istorija. Prekinio ženklo analizė. Prekių ženklo sąvoka. Prekės ženklo vertė. Prekės ženklo projektavimas. Prekinio ženklo registravimas. Prekinio ženklo identifikavimas. Prekių ženklų identifikavimo strategija. Prekių ženklo pozicionavimas. Pozicionavimo samprata. Prekių ženklo vidinis pozicionavimas. Prekių ženklų konkurencingumas. Prekės ženklo lojalumas. Prekių ženklų kontrolė. Išvados.

Ištrauka

Tyrimo problema. Lietuva šiandien išgyvena europietiškos integracijos laikotarpį. Todėl niekas nesiginčys, kad atgavus nepriklausomybę, šalyje veikiančios įmonės išgyvena sunkų periodą. Po ilgo priklausymo Tarybų Sąjungai reikėjo pereiti nuo centralizuotos ekonomikos prie laisvos rinkos principų. Deja , ne visi sėkmingai perėjo šį etapą – daugelis firmų, netekusios Sąjungos rinkos , į kurią buvo orientuota visa ekonomika , bankrutavo. Užsidarė ir didžiulės pramonės gamyklos, nemažai įmonių tiesiog neturėjo sąlygų realizuoti savo produkcijos. Taip pat šios įmonės buvo nepajėgios konkuruoti su vakarais, pagal rinkos ekonomikos principus.
Praėjęs dešimtmetis rodo, kad Lietuvos organizacijos, nors darydamos vienokių ar kitokių klaidų, išmoko dirbti pereinamojo etapo ir besiformuojančios rinkos ekonomikos sąlygomis vietinėje rinkoje, tačiau susiduria su problemomis reklaminės veiklos vadyboje.
Tarptautinės kompanijos, kovodamos dėl Lietuvos rinkos, pradeda galingas reklamines kampanijas, kurios parengtos naudojant modernias strategijas. Viena iš galingiausių reklaminių – rinkodarinių strategijų yra Brandinga‘s.
Brandinga‘s - tai ilgalaikė, koncentruota organizacijos veikla, nukreipta į vartotoją stengiantis jį išlaikyti savo įtakos zonoje kuo ilgiau (Lisauskienė, 1998, p.74).
Brandinga‘s apima visą įmonės veiklą nuo prekės ženklo sukūrimo iki prekės patekimo į parduotuvės lentyną. Konkuruoti su tokios reklamos įtaka vartotojais Lietuvos organizacijos ne visuomet pajėgios.
Be abejo, vystantis ekonomikai, prekių ženklų reikšmė dar labiau didėjo. Jie tapo galingu ginklu kovoje su konkurentais, o tai sąlygojo būtinybę suteikti prekių ženklams teisinę apsaugą, sukuriant ženklų registracijos sistemą, kai asmeniui, įregistravusiam prekės ženklą, pripažįstama nuosavybės teisė į jį, taigi suteikiama teisė uždrausti tapatų ar panašų žymenį naudoti kitiems.
Tokios sistemos sukūrimas, be abejo, yra sveikintinas. Tačiau kartu iškyla klausimas: ar asmuo, neįregistravęs savo ženklo atitinkamame prekių ženklų ar patentų registre, neteks ir visų teisių, suteikiamų prekės ženklui, kaip pramoninės nuosavybės apsaugos objektui? Tokį įspūdį dar labiau sustiprina tai, kad tiek tarptautiniai susitarimai, - Paryžiaus konvencija dėl pramoninės nuosavybės saugojimo ar sutartis dėl intelektinės nuosavybės teisių aspektų, susijusių su prekyba (toliau - TRIPS sutartis), tiek Europos Sąjungos teisės aktai, - Europos Sąjungos Pirmoji Tarybos Direktyva dėl valstybių narių prekių ženklų įstatymų derinimo reglamentuoja būtent registruotų prekių ženklų apsaugą.
Prekinio ženklo reklama kaip tik ir turi atitikti šį vienintelį kriterijų: įgalinti mus vis džiaugtis produktu, išlaisvinti mus nuo visiškai nereikalingų, beprasmiškų rūpesčių.
Svarbiausios dvi komercinės įmonės funkcijos - marketingas ir inovacijos - sukuria rezultatus. Visa kita veikla - išlaidos. Šios dvi pagrindinės funkcijos valdo pagrindinį įmonės siekį - gauti piniginį pelną už kokybiškas prekes ir paslaugas. Intelektinė nuosavybė atlieka savo vaidmenį abejose iš šių funkcijų, ypač svarbūs marketingo procese yra prekių ženklai.
Kiekviena prekė rinkoje susiduria su konkuruojančiomis prekėmis, kurios dažnai būna beveik tapačios, panašios arba geri pakaitalai. Pirkėjų lūkesčių atitikimas ar viršijimas yra sunkus uždavinys, ypač kai skoniai ir vertybių supratimas, kuris taikomas tos pačios paskirties prekėms, nuolat kinta. Tik įmonės, kurios sugeba įvykdyti šiuos reikalavimus, gali tikėtis išsaugoti ir padidinti sau ištikimų potencialių pirkėjų ar paslaugų gavėjų skaičių.
Tyrimo aktualumas. Visa tolesnė organizacijų veikla susijusi su branding‘o vystymu. Reklaminė strategija yra tiesiog susijusi su prekės ženklu. Lietuvos organizacijos , norėdamos sukurti savo produktams brand‘ą ir jo įsitvirtinimo programą, turi organizuoti ją laikantis branding‘o rinkodarinės – reklaminės strategijos. Tai turi būti paremta giliu verslo, makroaplinkos ir konkurentų pažinimu.
Tyrimo objektas. Organizacijų veikla tiesiogiai susijusi su prekės ženklo kūrimu, jo atnaujinimu, prekės vardo strategijomis, bei prekės ženklo teisine apsauga.
Tyrimo tikslas. Parengti ir teoriškai pagrįsti prekybinio ženklo raidą ir jo reikšmę identifikuojant prekę .
Tyrimo uždaviniai:
1. išaiškinti prekinio ženklo kilmę, nustatyti kokie yra gero prekinio ženklo bruožai,
2. išanalizuoti prekės ženklų pozicionavimą ir identifikavimą,
3. nustatyti kaip vykdoma prekių ženklų kontrolė.
Tiriamoji medžiaga: įstatymai ir kiti norminiai aktai, įvairių autorių mokslinė literatūra, interneto puslapių duomenys, įvairūs dokumentai, verslininkų nuostatos, reklamos specialistų nuostatos.
Metodologija: Darbe remiamasi užsienio (Grundy, Stoiner, Kashanio, Laitas, Kotler, Trout, Ries) bei lietuvių ((Pranulio, Lisauskienės, Vasiliausko, Bendorienės, Petravičiaus, Kolytės, Gudavičiaus, Vileikio, Gaižulio, Kuvykaitės) mokslininkų rekomenduojamais prekės ženklo tyrimo metodais. Apibūdinama situacija Lietuvos prekių ženklų pozicijos pasaulio prekių ženklų kontekste, taip pat gilinamasi į juridinę prekinių ženklų kūrimo bazę, jos keliamus reikalavimus.
Tyrimo metodai: teorinės medžiagos studijavimas, dokumentų analizės, kompiuterinės duomenų analizės. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-07-30
DalykasRinkodaros kursinis darbas
KategorijaRinkodara
TipasKursiniai darbai
Apimtis32 puslapiai 
Literatūros šaltiniai31 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis234.39 KB
AutoriusMoksliene
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasSocialinių mokslų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Prekiu zenklu marketingas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą