Internetas – tai globali, virtuali elektroninė rinka, neturinti jokių teritorinių ar laiko apribojimų, leidžianti vykdyti virtualų prekių pirkimą - pardavimą ir ženkliai praplečianti firmų galimybes. Todėl jos pagrindu pradėjo funkcionuoti nauja reklamos forma – internetinė reklama. Tai moderni, šiuolaikinė masinė informavimo priemonė, atverianti naujas galimybes reklamos rinkoje. Internetas yra interaktyvus: paspaudus ant internetinės reklamos, smalsus vartotojas gali daugiau sužinoti apie reklamuojamą produktą ar paslaugą. To negali užtikrinti jokia kita žiniasklaidos priemonė.
Vis daugiau ir daugiau investicijų tiek Lietuvoje, tiek visame pasaulyje skiriama į kompanijos įvaizdžio kūrimą interneto svetainės pagalba. Reklamos internete apimtys Lietuvoje per paskutinius metus išaugo apie 50 proc. Tai didžiausias reklamos internete rinkos augimas iš visų žiniasklaidos priemonių.
Šio mano darbo tikslas – apžvelgti, kokios yra naudojamos internetinės reklamos formos Lietuvoje, bei išsiaiškinti jų ypatumus. Tam iškėliau tokius pagrindinius uždavinius:
• išnagrinėti pagrindines standartines ir nestandartines reklamos internete formas, tipus, pažymėti jų išskirtines savybes, bei surinkti informaciją apie naujausias tendencijas;
• išsiaiškinti, kokie dažniausiai naudojami reklamos internete demonstravimo būdai bei nukreipimo galimybės;
• sužinoti, pagal ką gali būti nustatoma internetinės reklamos kainą bei kokie galimi jos apmokėjimo būdai;
• išanalizuoti kai kurių lietuviškų internetinių svetainių naudojamas reklamos formas, jų įkainius, bei pateikti atitinkamas išvadas.
Internetinė reklama Lietuvoje nagrinėjama pasitelkus šiuos tyrimo metodus: teorinį (remiantis teoretikų nuomone), loginį (sisteminant įvairius šaltinius), mokslinį (nagrinėjami darbai), bei analitinį.
Rašant šį darbą buvo analizuojami įvairūs literatūros šaltiniai: knygos, internetinė medžiaga, periodiniai leidiniai. Nagrinėjama medžiaga buvo tiek lietuvių, tiek ir užsienio autorių (anglų, lenkų). Pasirenkant literatūrą, faktinę medžiagą, bei atliekant analizę sudėtingiausia buvo suklasifikuoti internetinės reklamos formas, išskirti kurias iš jų laikyti pagrindinėmis, o kurias kaip tam tikrų formų, tipų atmainas. Sunkumų taip pat atsirado lyginant lietuviškų svetainių reklamą internete, kadangi beveik kiekviena naudoja skirtingų formų ir dydžių reklamą, įvairius apmokėjimo būdus bei nukreipimo galimybes ir pan. Pasitaikydavo, kad vienodos formos ar tipo reklama įvairių internetinių tinklalapių buvo įvardijama, pateikiama bei įsivaizduojama skirtingai. ...