Šeimos labai skiriasi viena nuo kitos turtu, socialiniu statusu gyvenimo būdu, amžiumi, vaikų kiekiu ir kitais požymiais2.
Šeima kaip institucija, per paskutinį dešimtmetį patyrė daug permainų. Tipinės šeimos kur vyras uždirba pinigus, žmona namų šeimininkė, kuri prižiūri 2 – 3 vaikus. 1 Per šį laikotarpį daugelis politinių, kultūrinių, socialdemografinių ir gyvenimo būdo tendencijų, taip pat ir technologinės naujovės pertvarkė šeimos struktūrą.2 Žymiai padaugėjo bevaikių šeimų, vėlai susituokusių šeimų, karjeristų šeimų, dirbančių moterų , nesusituokusių porų, kurios ilgą laiką gyvena kartu.2
Visa tai pakeičia ne tik namų ūkio struktūrą, bet ir pirkimų struktūrą1. Ypač moters vaidmuo priimant pirkimo sprendimus išaugo dėl to, kad vis daugiau moterų šiais laikais yra nebe namų šeimininkės, kurias išlaiko vyrai,o dirbančios ir karjeros siekiančios moterys, kartais net išlaikančios visą šeimą.0 Tyrimai parodė, kad dirbančių žmonų vyrai retai priima galutinį pirkimo sprendimą.2
Sprendimas dėl produkto pasirinkimo ir vartojimo šeimoje dažniausiai yra bendras, todėl ją galima analizuoti kaip vartojimo vienetą, tačiau kiekvienas šeimos narys vaidina tam tikrą vaidmenį priimant sprendimą.2 Kad kuo geriau išvystyti marketingo strategijas ir kad tai leistų efektyviau paveikti klientų elgsena.3 Rinkos tyrinėtojus domina kiekvieno šeimos nario – vyro, žmonos– dominavimas, pasirenkant prekes ar paslaugas. Jiems yra svarbu išsiaiškinti, kieno – vyro ar žmonos nuomonė yra svarbesnė priimant pirkimo sprendimus.1 Pardavėjams yra būtina identifikuoti šeimos narių vaidmenis, dėl reikšmingos jų įtakos prekybos centrų orientacijai ir pardavimo politikai: kam ir kur produktai turi būti siūlomi. Šeimos narių vaidmenys gali įtakoti kiekvieną marketingo sprendimą: pakuotė, kaina, paskirstymo kanalai, reklamos būdą. 2 Taip pat kiekvienas šeimos narys gali paveikti kito šeimos nario elgseną, pagrindines vertybes, žinias, prioritetus ir elgseną asmuo pirmiausia perima iš šeimos narių, o tik vėliau iš aplinkinių2. ...