Įvadas. Darbo tikslas – išanalizuoti Vartojimo bei gamybinės paskirties prekių pirkimo procesą. Vartotojo ir vartotojo elgsenos samprata. Išoriniai vartotojo elgsenos veiksniai. Kultūriniai veiksniai. Socialiniai veiksniai. Asmeninio pobūdžio veiksniai. Vidiniai vartotojų elgsenos veiksniai. A. Maslow poreikių piramidės samprata. Psichologinio pobūdžio veiksniai. Vartojimo prekių pirkimo procesas. Poreikio atsiradimas (pripažinimas). Informacijos paieška. Alternatyvų įvertinimas (informacijos įvertinimas). Pirkimo sprendimo priėmimas. Elgsena po pirkimo (reakcija į pirkinį). Gamybinės paskirties prekių pirmo procesas. Išvados.
Istorinės vartotojo kaip mokslo šaknys glūdi marketinge. Gana ilgai marketingo specialistus domino ne vartojimo, o pirkimo procesas, nes buvo rūpinamasi galutiniais rezultatais – pardavimais, o ne veiksniais, kurie daro įtaką siekiant to rezultato.
Dinamiškos ir nuolat kintančios rinkos sąlygomis vartotojų reikmės ir preferencijos sparčiai kinta. Vartotojų prioritetai skiriasi, o elgsena kiekvienu atveju – sunkiai nuspėjama. Kad vartotojų elgsenos tyrimai būtų pragmatiškesni ir aiškiau interpretuojami, pradėti kurti vartotojų elgsenos modeliai. Teorinė analizė rodo, kad kiekvieno modelio pagrindas yra tam tikra tvarka išsidėstę kintamieji. Skirtingas situacijas iliustruojantys modeliai grindžiami skirtingais kintamaisiais, nevienodomis jų tarpusavio sąveikomis. Dėl tos priežasties modelio kintamųjų struktūra neretai tampa mokslinių tyrimų objektu.
Taigi, todėl buvo pasirinkta nagrinėti ši tema, todėl, kad ši tema – svarbi marketingo sudedamoji dalis ir ją svarbu gerai išanalizuoti.
Darbo objektas – vartojimo prekių bei gamybinės paskirties prekių pirkimo procesas.
Darbo tikslas – išanalizuoti Vartojimo bei gamybinės paskirties prekių pirkimo procesą.
Uždaviniai:
1. Pateikti vartotojo ir vartotojo elgsenos sampratas.
2. Apžvelgti vartojimo prekių pirkimo procesą.
3. Apžvelgti gamybinės paskirties prekių pirkimo procesą.
Darbo metodai: buvo analizuota įvairių autorių literatūra ( Bakanauskas, A,Gaižutis, A Hanna, N., Hanna, M. and Wozniak, R. Pranulis, V., Pajuodis, A., Urbonavičius, S., Virvilaitė, R Urbanskienė, R., Kotler, Ph., Keller, K. L Hajamas ) bei šaltiniai internete.
Darbo struktūra: Darbą sudaro įvadas, teorinė dalis, išvados, literatūros sąrašas. Darbo apimtis 20 puslapių. ...