Įžanga. Tikslas. Problema. Uždaviniai. Metodologijos pasirinkimas. Gimusių globalių įmonių fenomenas. Sąvokos ypatumai. Sąlygos, lėmusios gimusių globalių įmonių atsiradimą. Gimusių globalių įmonių sąveika su aplinka. Veiklos sritys. Pagrindiniai sprendimai iššūkiams, su kuriais susiduria gimusios globalios įmonės. Entreprenerystės sprendimai/iššūkiai. Sprendimai tyrimams ir plėtrai. Gimusių globalių įmonių strategijos ir procesai. Marketingo strategija. Išvados. Priedai (3 psl.).
Esu marketingo vadybos studentas, mane itin domina naujovių pritaikymas marketinge, planuoju karjerą šioje srityje, nes ji yra itin kūrybiška bei praktiška, kadangi neišvengiamai susijus su kiekvienos stambesnės įmonės pelno ir plėtros augimu. Tai itin aktualu naujai įsikūrusioms įmonėms veikiant greitai besikeičiančios aplinkos ir informacijos pasikeitimo sąlygomis, todėl pasirinkau rašyti darbą apie gimusias globalias įmones, kurių atsiradimas buvo neišvengiamas tobulėjančiame verslo ir technologijų pasaulyje.
Gimusios globalios įmonės atstovauja palyginti nesenam tarptautinės verslo literatūros tyrimų laukui. Naujovių technologijoje, globalizacijoje ir pasaulinio klientų rato laikais vis daugiau firmų greitai plečiasi į užsienio rinkas. Šiame darbe aprašytos dėl didėjančio internacionalizacijos greičio identifikuotos skatinamosios jėgos ir taip vadinami gimusių globalių įmonių sėkmės faktoriai, kurie nustatyti atliekant tyrimą Suomijoje. Po literatūros apžvalgos nagrinėjama koncepcinė struktūra, jungianti reikšmingas skatinamąsias jėgas ir sėkmės faktorius. Be to ši struktūra apjungia rinka pagrįstos ir ištekliais pagrįstos projekcijos padėtis ir apima ribotų vadybos instrumentų tokių kaip žmogaus išteklių vadyba, koordinacija ir šalutinė kontrolė, poveikį. Toliau aprašomi gimusių globalių įmonių marketingo strategijos ypatumai, Pagaliau reikšmė būsimam tyrinėjimui yra aptarta. Gimusios globulios įmonės atstovauja įdomiam bendrovių, veikiančių laiko ir erdvės suspaudimo sąlygomis, tipui, kuris leido/vertė joms įgauti globalinę apimtį nuo jų įsikūrimo.
TIKSLAS
Aprašyti gimusių globalių įmonių susikūrimo sąlygų, vadovavimo, aplinkos faktorių, plėtros stadijų bei dažniausių veikimo būdų, naudojantis Suomijoje atliktu įmonių tyrimu, ypatumus; palyginti jas su tradicinėmis tarptautinėmis kompanijomis, išskirti naudojamas marketingo strategijas bei išsiaiškinti vidinės bei išorinės aplinkos reikšmę namų ir tarptautinėse rinkose.
PROBLEMA
Pagrindinė šio mokslinio darbo tyrimų problema yra nustatyti, ar gimusių globalių įmonių, atsirandančių mažoje ir atviroje ekonomikoje elgiasys skiriasi iš esmės nuo kitų tarptautinių/globalinių firmų ir, jeigu taip, kaip gali šios kompanijos įveikti didžiulius entreprenerystės ir valdymo iššūkius, sukeltus greitų globalizacijos procesų ir išskirtinių globalizacijos bei globalinių marketingo strategijų, pačioje jų verslo vystymo proceso pradžioje, kai jie yra vis dar maži ir turi ribotus finansinius ir valdymo išteklius.
UŽDAVINIAI
Kad sugebėtų susiaurinti ir surasti problemos sprendimus, buvo nuspręsta, kad straipsnio tikslas atsakytų į šiuos specifinius klausimus:
1. Ar verslo plėtros procesai (vidaus, tarptautiniai, globaliniai) gimusiose globaliose įmonėse iš tikrųjų skiriasi nuo tradicinių (ne gimusių globaliai) firmų, ir, jei taip, kokie yra pagrindiniai skirtingumai?
A. Kokios produkto, operacijos būdų, ir rinkos strategijos naudojamos gimusiose globaliose įmonėse ir kaip jos skiriasi nuo tų tradicinių firmų?
B. Kokias kainos, paskirstymo, vartotojo, ir rėmimo strategijas naudoja gimusiose globaliose įmonėse ir kaip jos skiriasi nuo tradicinių firmų?
2. Kokios kyla didžiausios problemos ir iššūkiai dėl šitų skirtingumų ir kaip gimusiose globaliose įmonėse išsprendžia/galėtų išspręsti šitas problemas/iššūkius? ...