Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Rinkodara>Prekių ženklų lyginamoji analizė: Lietuvos "Čili" ir Amerikos "MCDonald's"
   
   
   
2
naudingas +3 / nenaudingas -1

Prekių ženklų lyginamoji analizė: Lietuvos "Čili" ir Amerikos "MCDonald's"

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546474849505152535455565758596061626364656667686970717273
Aprašymas

Lietuvos "Čili" ir Amerikos "McDonald‘s" bendrovių prekių ženklų lyginamoji analizė. Anotacija. Abstract. Įvadas. Darbo tikslas - išanalizuoti ir palyginti Lietuvos "Čili" ir Amerikos "McDonald's" bendrovių prekės ženklus. Prekės ženklo sukūrimas ir vertė teorijos aspektu. Prekės ženklo atsiradimo priežastys. Prekės ženklo kūrimas. Prekės ženklo vertingumas. Prekės ženklo apskaičiavimo metodika. Vertingumo dedamosios. Spartus prekės ženklo svarbos ir vertės augimas "Čili" bei "McDonald's" prekių ženklų tyrimas. Organizacinis įvaizdis ir prekių ženklų vizualinis identitetas. Tyrimo metodai. "Čili" bei "McDonald's" bendrovių prekių ženklų įvaizdžio tyrimas. "Čili" bei "McDonald's" prekių ženklų lyginamoji analizė. Perspektyvos ir tobulinimo galimybės. Išvados. Žodynas. Priedai (10 psl.).

Ištrauka

Vykstant globalizacijos procesams, plečiantis prekių ir paslaugų rinkai, prekės ženklas yra svarbus konkurencinis veiksnys. Vartotojų poreikiai darosi sudėtingesni, kompleksiškesni, ir jų lūkesčiai bei pirkimo elgsena tampa specifine. Daugėja produktų panašių savo funkcijomis, todėl atsiranda būtinybė išsiskirti informacijos ir prekių pasiūlos jūroje.
Šios temos aktualumas tame, kad netgi įvertinus prekės ženklo svarbą verslo sėkmei, jo dar neišmokome sukurti tokio, kuriuo vartotojas pasitikėtų. Vienas neapskaičiuotas strateginis įmonės žingsnis gali kainuoti labai daug. Tai apima visą prekės ženklo portfelio valdymą. Prekės ženklas šiais laikais tampa mums "draugu", įteikia tas vertybes, kurių mes trokštame, kartu su preke ar paslauga.
Prekės ženklas vartotojui yra prekių identifikavimo priemonė, o įmonei – konkurencinio pranašumo įrankis. Prekių ženklai suteikia išskirtinumą, unikalumą. Atsižvelgiant į prekių ženklo strategiją optimizuojami visi verslo aktyvai ir kompetencijos. Išlikti šiame amžiuje daug sudėtingiau, todėl kova dėl būvio vyksta ne tik rūšies paplitimo ribose. Kovos laukas visas pasaulis, o šių dienų rinkoje konkuruoja ne tiek paslaugos, produktai, bet jų prekės ženklai. Organizacijos klientams siūlo nebe daiktus, o svajones, reklamos specialistai kuria vaizdinius, pranašumo ringe kaunasi logotipai ir įvaizdžiai.
Svarbiausias rinkodaros tikslas – visapusiškai ir maksimaliai patenkinti vartotojų poreikius, taikant rinkodaros priemones sukurti vartotojui tokias sąlygas, kad jis įsgyjęs prekę, panorėtų jos dar daugelį kartų.
Prekių ženklai ir rinkodaros ryšiai yra įmonės estetinio prado plačiąja prasme sudėtinės dalys. Vartotojų visuomenėje, kurioje žmonės pasmerkti laisvam pasirinkimui, prekių ženklas mažina netikrumą, neapibrėžtumą, perteikia pasitikėjimą ir pripažinimą. Svarbiausia tai, kad jie apeliuoja į mūsų pojūčius ir yra kompasas prekių ir paslaugų gausos jūroje.
Prekės ženklas yra vienas esminių, plačiai naudojamų ūkinės – komercinės veiklos atributų. Naudojant jį kaip komunikavimo priemonę, pateikiama ne visa plati informacija, o įteikiamas tik pats raktas, kuris sąmonėje sužadina to prekės ženklo sukurtą įvaizdį, asociacijas. Daug laiko, pastangų, lėšų reikia investuoti būtent į įvaizdžio ir žinomumo sukūrimą, informacijos "įkrovimą" į vartotojų sąmonę. Tai yra ilgalaikė strategija, o tuo pačiu jo valdymas tai nuolatinė kūryba ir kova.
Suformuotas teigiamas įvaizdis bei stiprus prekės ženklas yra svarbūs įmonės laimėjimai, leidžiantys toliau plėtoti verslą, didinti pardavimus ir gauti pelną. Šiandien prekių identifikavimas, sukuriant prekės ženklą, yra toks reikšmingas, jog kompanijų verslo strategijos formuojamos pagal prekių ženklų vizijas bei misijas. Tai lemia prekės ženklo valdymo aktualumą tiek praktiniame verslo, tiek ir teoriniame mokslo pasaulyje.
Problema. Šiandien įmonių vadovai jau supranta prekės ženklo svarbą ir įtaką verslo sėkmei, bet dar nesugeba tinkamai jo valdyti, vystyti. Įvairūs autoriai, o ypač W. Olins (2006), R. Urbanskienė ir R.Vaitkienė (2007), G.Armstrong ir kiti (2003) analizuoja organizacijų daromas klaidas susijusias su prekės ženklo kūrimu ir valdymu. Atsitinka taip, kad pačiame prekės ženklo kūrime padaroma klaidų, kurios sukelia neteisingas asociacijas vartotojams ir dėl to kenčia įmonės įvaizdis, mažėja pardavimai ir krenta pelnas. Prekės ženklo kūrimas ir valdymas grįstas giliu rinkos žinojimu. Vienas neapgalvotas strateginis veiksmas gali kainuoti įmonės rentabilumą.
Diplominio darbo objektas – Lietuvos "Čili" ir Amerikos "McDonald‘s" bendrovių prekių ženklai.
Darbo tikslas - išanalizuoti ir palyginti Lietuvos "Čili" ir Amerikos "McDonald‘s" bendrovių prekės ženklus.
Darbo uždaviniai:
1. Išnagrinėti prekės ženklo vystymosi raidą, reikšmę ir kūrimą.
2. Aprašyti "Čili" ir "McDonald‘s" prekių ženklų vizualinį identitetą, vertybes.
3. Ištirti ir išanalizuoti vartotojų nuomonę apie "Čili" ir "McDonald‘s" prekės ženklus.
4. Apibendrinti "Čili" bei "McDonald‘s" prekių ženklų populiarumą.
Darbo tyrimo metodai: mokslinės literatūros lyginamoji analizė, praktinės ir statistinės medžiagos analizė, duomenų sisteminimas, lyginamoji analizė, grafinis metodas.
Baigiamojo darbo hipotezė – jei prekės ženklas stiprus, o įmonės veikla sėkminga, tai ji gali orientuotis į plėtrą.
Darbo struktūra. Diplominiame darbe tema išdėstyta tokia tvarka:
Pirmoje darbo dalyje nagrinėjami įvairių autorių kūriniai bei analizuojami jų požiūriai į prekės ženklo kūrimą, vertingumą, vystymą. Buvo naudota šių autorių literatūra: R. Urbanskienė ir R.Vaitkienė (2007), G.Armstrong ir kiti (2003), P.Kotler, K.L. Keller (2007), R. Kuvykaitė (2001), S.Urbonavičius (1995), R. Mažeikaitė (2001), D. Gudačauskas (2003), I. Jucaitytė. J.Maščinskienė (2002), J.Albrechtas (2006), A.Pajuodis ir kiti (2000), B.Vijeikienė ir J. Vijeikis (2000).
Antroje darbo dalyje pateikiamas trumpas bendrovių aprašymas, jų prekių ženklų vizualinis identitetas bei atliekamas tyrimas "Čili" bei "McDonald‘s" prekių ženklų lyginamoji analizė". Tyrimo metodika - anketinė apklausa. Atliekama lyginamoji tyrimo duomenų analizė. Tyrimo rezultatai, pavaizduojami grafiniu metodu.
Trečioje darbo dalyje, remiantis atliktu tyrimu, įmonėms pateikiami įvertinimai ir pasiūlymai, dėl jų prekių ženklų pozicijų sustiprinimo, vystymo.
Darbo apimtis: 59 puslapiai, 4 lentelės, 21 paveikslas, 6 priedai. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-06-17
DalykasRinkodaros diplominis darbas
KategorijaRinkodara
TipasDiplominiai darbai
Apimtis67 puslapiai 
Literatūros šaltiniai29 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis244.89 KB
AutoriusLaura
Viso autoriaus darbų6 darbai
Metai2009 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasB. Povilianskienė
Švietimo institucijaVakarų Lietuvos verslo kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Prekiu zenklu lyginamoji analize Lietuvos Cili ir Amerikos MCDonalds [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 67 puslapiai 
  • Vakarų Lietuvos verslo kolegija / 4 Klasė/kursas
  • B. Povilianskienė
  • 2009 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+3
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą