Įvadas. Darbo tikslas – apžvelgti ir išnagrinėti marketingo mikroaplinkos veiksnių įtaką bei vaidmenį įmonės veiklai. Marketingo aplinkos samprata. Įmonės marketingo mikroaplinka. Bendrovė/ įmonė. Tiekėjai. Rinkodaros tarpininkai. Pardavimo tarpininkai (perpardavėjai). Pardavimo pagalbininkai. Marketingo (rinkodaros) paslaugų teikėjai ar agentūros. Pirkėjai/ vartotojai. Konkurentai. Kontaktinės auditorijos. UAB "Bitė GSM" mikroaplinka. UAB "Bitė GSM" bendrovė. UAB "Bitė GSM" tiekėjai. UAB "Bitė GSM" tarpininkai. UAB "Bitė GSM" vartotojai. UAB "Bitė GSM" konkurentai. UAB "Bitė GSM" kontaktinės auditorijos. Išvados ir pasiūlymai.
Marketingas yra plačiai paplitęs kasdieniniame gyvenime. Marketingas padeda kiekvienam iš mūsų suprasti aplink save vykstančius rinkos procesus ir priimti sprendimus.
Marketingas – tai poreikių išsiaiškinimo ir jų tenkinimui reikalingų sprendimų priėmimo bei įgyvendinimo procesas, padedantis siekti žmogaus ar organizacijos tikslų. [10, psl.17]
Marketingas – tai veiklos rūšis, per mainus tenkinanti žmogaus poreikius.
Marketingas – tai valdymo funkcija, organizuojanti ir orientuojanti komercinę veiklą, susijusią su perkamosios galios įvertinimu ir jos pavertimu efektyvia paklausa, siekti numatyto pelno ar kito kompanijos iškelto tikslo.
Marketingas – tai prekių, paslaugų ir idėjų mainų, atitinkančių individų ir organizacijų tikslus, planavimas ir įgyvendinimas.
Marketingas – tai paklausos ir pasiūlos balansavimo procesas.
Tokia marketingo apibrėžimų įvairovė rodo ne tik marketingo sampratos platumą, bet ir šios koncepcijos lankstumą ir nuolatinį vystymąsi.
Marketngas dažniausiai yra suprantamas kaip verslo įmonių veiklos pobūdis. Žinoma, kad pagrindinis bet kurios įmonės tikslas – pelno maksimizavimas. Tačiau šiam tikslui įgyvendinti reikia išsamiai ir detalizuotai ištirti bei išnagrinėti įmonės marketingo aplinką, kurioje ši įmonė veikia. Be tolkios analizės įmonė dažniausiai yra priversta bankrotuoti.
Problema. Nagrinėjant įmonės marketingo aplinką, mano manymu, daug dėmesio yra skiriama makroaplinkai, t.y. bendrasioms aplinkos sąlygoms. Bet kur kas daugiau įtakos sekmingai įmonės veiklai turi būtent specifinės aplinkos sąlygos – mikroaplinka. Tai ne tik vartotojai ir konkurentai, kuriuos ,žinoma, reikia daugiausiai tirti ir nagrinėti. Bet egzistuoja ir daro nemažai įtakos ir kiti mikroaplinkos veiksniai, nuo kurių dažniausiai priklauso įmonės veiklos efektyvumas, pelno gavimas, klientų lojalumas, pirmenybė konkurencijoje.
Darbo tikslas – apžvelgti ir išnagrinėti marketingo mikroaplinkos veiksnių įtaką bei vaidmenį įmonės veklai.
Darbo uždaviniai:
• išsiaiškinti bei panagrinėti marketingo aplinkos sampratą;
• išnagrinėti ir ištirti įmonės marketingo mikroaplinka (naudojant teorinius šaltinius), t.y. sudaryti darbo teorinį pagrindą;
• pasirinkus UAB "BITĖ GSM" išsamiai ir detalizuotai išanalizuoti ir panagrinėti mikroaplinkos veiksnius bei jų įtaką įmonės veiklai (praktinė dalis).
Darbo objektas: mikroaplinkos veiksnių įtaka bei vaidmuo UAB "BITĖ GSM" veikloje.
Darbo dalykas: įmonės marketingo mikroaplinka.
Darbo metodologija: mokslinės literatūros ir interneto puslapiuose pateiktos informacijos analizė bei tyrimas.
Darbo struktūra. Darbą sudaro teorinė ir praktinė dalys.
Šaltiniai. Rengiant teorinę darbo dalį daugiausiai buvo naudoti sekantys literatūros šaltiniai: Pranulis V., Pajuodis A., Urbonavičius S. ir Virvilaitė R. "Marketingas" ir Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong V. "Rinkodaros principai". Praktinei daliai daugiauisiai buvo analizuojama informacija, pateikta interneto puslapiuose ir nagrinėjamos bendrovės "BITĖ GSM" bei konkuruojančių įmonių internetinių svetainių informacija ir duomenys. ...