Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Rinkodara>Prekinių ženklų formavimo ypatumai. Alaus pramonės pavyzdžiu
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Prekinių ženklų formavimo ypatumai. Alaus pramonės pavyzdžiu

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334
Aprašymas

Prekinių ženklų formavimo ypatumai. Prekių ženklinimo ir vartotojų informavimo teisiniai, rinkodariniai aspektai. Intelektinės nuosavybės apsauga Lietuvoje ir Europos Sąjungoje. Alaus daryklos ir prekinių ženklų dizaino ypatumai. Prekinis alaus pateikimas. Vartotojų elgsenos formavimas rinkodaros priemonėmis. Vartotojų elgsenos tyrimo metodika ir rezultatų analizė. Vartotojų elgsenos ypatumai. Anketavimo rezultatų apžvalga. Dizaino ypatumai alaus pramonėje. Pirkėjų lojalumo prekių ženklams analizė. Reklama – prekės ženklo sėkmės faktorius. Darbas iliustruotas nuotraukomis.

Ištrauka

"Mūsų visuomenėje, esant didžiuliams informacijos srautams darosi vis sudėtingiau viską žinoti ir pažinti, todėl kaip vartotojai vis labiau linkstame vartoti apibrėžtą ir įrėmintą informaciją, kurią dažnai gauname vienokia ar kitokia forma- ženklų pavidalu" [1, psl. 26].
Šiuo metu žmonės nebedėvi šiaip kelnių, marškinėlių ar kepuraičių, nevalgo šiaip šokolado, negeria kavos. Kiekviena prekė jiems ką nors simbolizuoja, turi savo filosofiją, savo pasaulį. Žmonės jau nebevartoja prekių, jie vartoja simbolius. Tiksliau pasakius, kaip ir anksčiau, jiems reikia apsirengti ir pavalgyti, tik šiandien jie renkasi ne šiaip produktus, o tuos, kurie turi simbolinį užtaisą, yra gerai išreklamuoti ir užima aiškias pozicijas žmonių galvose" [2].
Šiandieną prekės ženklas tampa svarbiu reklaminės grafikos elementu. Tai prekės identifikacija, skirianti gamintojo prekę nuo konkurentų prekės. Pagal Lietuvos įstatymus prekių ženklu laikomas grafiškai išreikštas (spalva, žodžiu, raidėmis ir kitais grafiniais simboliais) žymuo, kurio paskirtis- skirti vieno gamintojo gaminamas prekes ir teikiamas paslaugas nuo kito gamintojo prekių ir paslaugų. [3]. Konkurencinėje kovoje prekių ženklas tampa vis svarbesnis. Apie juos diskutuoja ir verslininkai, ir rinkodarininkai, spaudoje gausu straipsnių ir komentarų šia tematika.
Pasak Valstybinio patentų biuro juridinio skyriaus vedėjos Linos Mickienės prekių ženklas – "tai verslininko kūrybos, fantazijos ar išmonės rezultatas, išskiriantis jo prekę iš kitų gaminių. O kartu – ir ginklas rinkoje, kurioje kova dėl nuosavybės teisių ir pirkėjų kartais būna gana agresyvi" [4, p.28].
Tuo tarpu Lietuvos prekybos įmonių asociacijos direktorius Gediminas Žižys į prekių ženklą žvelgia iš kitos pusės. Jis teigia, kad "žinomas prekių ženklas- tai ilgo darbo su vartotoju rezultatas" [5, p.61].
Populiarus terminas, naudojamas rinkodaroje, yra "brendas" (angl. brand), kuris gali būti pakeistas "prekių ženklu" – terminu, naudojamu kaip pramoninės nuosavybės objektas. Tačiau brendas yra žymiai platesnė sąvoka, ne vien tik prekių ženklas, skirtas pažymėti prekių rūšį ar įregistruotą kaip prekių ženklą firmos vardą. "Brand’as ir yra tas variklis, sąsaja, integralumas, kuris leidžia mums pasijusti bent kiek laimingesniems ir tvirtesniems, negu iki šiol. Brand’as negali sukelti juodų emocijų: netekties, baimės, apgavystės, netikrumo jausmo. Brand’as negali "skilti" į gabalus, negali būti sulipdytas iš naujo.
Brand’as integralus. Jis auga nuo šaknų. O šaknys yra ne produktas, bet tai, ką žmonės apie jį mano. Dar daugiau, tai jausmas, kuris sujaudina mus, kai pamatome, prisiliečiame, gyvename su konkrečiu brand’u." [6].
Stiprūs brendai ir prekės rūšies įvaizdžio kūrimas didina užimamos rinkos dalį, pardavimų dydį, pelną, pirkėjų (vartotojų) lojalumą prekių ženklui ir informuotumą apie rinką. Tačiau galutinė brendo sėkmė įvertinama bendrosios vertės išraiška, kurią vartotojas gauna iš prekės, kuriai šis brendas yra skirtas. [7].
Pasak ISM vadybos magistratūros rinkodaros valdymo programos direktorės Kristinos Maikštėnienės "pagrindiniai prekės ženklų identifikavimo elementai- vardas, logotipas, simbolis, šūkis, pakuotė, prekės ženklo antrinės asociacijos bei strategijos įgyvendinimo programos‘‘ [8]. Ji atkreipia dėmesį, kad prekės ženklu neretai rinkoje esti ne tik konkretus produktas, bet ir pats ūkio subjektas, su juo susijusios idėjos.
Dažniausiai pasitaikanti ženklo forma yra arba grafinis piešinukas, arba piktograma, vaizduojanti šrifto ženklais paremtą kompoziciją ar kitokią figūrą. Kita naudojama prekės ženklo forma - tai žodinė konstrukcija arba verbalinis kodas, išreiškiantis gamintojo pavadinimą, vardą, užrašytą tai firmai būdingu šriftu. Be to, vartojama ir jungtinė kompozicija, kurioje esti ir piktograma, ir verbalinis kodas. Rinkodaros specialistai tai vadina logotipu arba logograma, arba tiesiog – logo [9].
Rinkoje kiekviena prekė susiduria su konkuruojančiomis, kurios dažnai būna beveik analogiškos kitai arba geri pakaitalai. Pirkėjų lūkesčių atitikimas ar viršijimas- yra sunkus uždavinys bet kuriai komercinei įmonei ypatingai kai vartotojų skoniai ir vertybių supratimas, kuris taikomas tos pačios paskirties prekėms, nuolat kinta. Ūkio subjektai, kurie sugeba įgyvendinti savo klientų norus suvokia, kad tokiu būdu išsaugos ir padidins sau ištikimų potencialų pirkėjų ar paslaugų gavėjų ratą. Tam gelbsti rinkodara ir inovacijos. Ypač svarbūs rinkodaros procese yra prekių ženklai, nes "tyrimais nustatyta, kad pirkėjai už prekę su žinomu vardu (angl. brand) yra pasirengę sumokėti daugiau pinigų, nei sumokėtų už bevardę, tačiau visiškai tokią pačią prekę"[10].
Pirmieji prekių ženklai, pasak dizainerio Vido Žigo, atsirado apie 3200 m. pr. Kr. Senovės Egipte. Tai akmentašių, gaminusių akmens blokus piramidėms ir kitiems statiniams, ar gamybos vietovių, ženklai. "Pirmasis Viduramžių rašytinis šaltinis liudijantis prekės ženklo atsiradimą Europoje, yra Anglijos karaliaus Henriko III 1266 m. raštas, įpareigojantis Anglijos kepėjus savo ženklu žymėti duonos kepalus, o 1373 m. atskiru karaliaus įsaku Anglijos stikliai buvo įpareigoti savo ženklu žymėti gaminamus stiklo butelius.
Auganti konkurencija paskatino prekės ženklo įstatymo atsiradimą. Dar 1875 m. buvo pradėtas spausdinti biuletenis su registruojamais ženklais ir jų aprašymais, o 1876 m. Londone užregistruotas pirmasis prekių ženklas. Tai "raudonos spalvos trikampis, kuriuo "Bass and Ko" firma numatė ženklinti alaus butelių etiketes" [5]. 1891 m. dėl prekių ženklų pasirašyta Madrido sutartis (Lietuva prie Madrido protokolo prisijungė 1997 m.), o 1989 m. – papildomas protokolas [1]. Įdomu ir tai, kad nuo 1986 m. pradėtas registruoti aptarnavimo ženklas, t.y. įregistruota paslauga, o ne gaminį ginantis ženklas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-10-28
DalykasRinkodaros kursinis darbas
KategorijaRinkodara
TipasKursiniai darbai
Apimtis32 puslapiai 
Literatūros šaltiniai26 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis546.72 KB
AutoriusMeile
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2005 m
Klasė/kursas4
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Prekiniu zenklu formavimo ypatumai. Alaus pramones pavyzdziu [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą