Dvidešimt metų atgal niekas per daug sau nekvaršino galvos – kas tai yra brand`as ir kam jis reikalingas. Dabar jau daugelis žino, kad brand`as - tai patvariausias įmonės turtas, o nauda, kurią įmonei suteikia sėkmingas brand`as, yra didžiulė. Gero ir sėkmingo brand`o kūrimas – tai ne vienadienis darbas, o procesas, kurį sudaro tam tikri etapai ir kuris turi vykti nuolat.
Šio darbo tema - "Brand`ai ir branding`as".
Darbo tikslas – surinkti, susisteminti literatūrą tema "Brand`ai ir branding`as", rasti konkrečių pavyzdžių, iliustracijų bei komentarų pateiktiems teiginiams, pateikti išvadas.
Darbo uždaviniai:
nustatyti, kas yra brand`as;
išskirti pagrindines brand`ų rūšis, jų reikšmes bei vertes;
apibūdinti brand`o vaidmenį;
nustatyti, kas yra branding`as;
pažymėti, kokie etapai sudaro branding`ą;
apžvelgti branding`o tendencijas.
Ruošiant šį darbą buvo panaudota mokslinė bei publicistinė literatūra, statistinė informacija, internetiniai šaltiniai.
Pastaraisiais metais šis žodis yra taip dažnai vartojamas, kad retai ir pagalvojame, ką gi jis iš tikrųjų reiškia. Skirtingi mokslo žmonės gana skirtingai įvardina kas tai yra brand`as. Brand`as - tai ne produkto ar įmonės pavadinimas. Taip pat tai ne prekės ženklas, kaip kad kalbininkai bando visus įtikinti. Ir tuo labiau, tai ne logotipas ar kažkas panašaus. Brand`as – tai visos asociacijos, kurios kyla pirkėjo vaizduotėje, paminėjus ar pamačius prekę, paslaugą, pavadinimą. Tiesiog pagalvojus apie kokį nors produktą pastebime, kad mintyse iškyla įvairios su tuo produktu susijusios asociacijos. Pvz.: BMW – greitis; Volvo – saugumas; NORFA – pigiausios prekės; PALANGA – triukšmingas vasaros kurortas; SUSLAVIČIAUS -kečupas;DAUMANTŲ –majonezas.
Kuo geriau pažįstamas produktas, tuo daugiau ir ryškesnių asociacijų iškyla. Sakoma, kad tada brand`as yra stiprus – t.y. sukeliantis tam tikras stiprias emocijas.
Aukščiau buvo paminėtas bendras brand`o apibūdinimas. Tačiau yra ir gana "siaurų" brand`o įvardinimų. Vienas iš jų: brand`as – tai išskirtinis pavadinimas ir simbolis (logotipas, įpakavimo dizainas, prekės ženklas), kurio paskirtis – išskirti prekę iš kitų tos pačios grupės prekių. Kitas brand`o įvardinimas jau platesnis: brand`as – tai ne pati prekė. Tai – jos reikšmė, paskirtis, prekės identifikavimas visumoje ir laike.
Žemiau pateikiamas dar vienas brand`o apibūdinimo pavyzdys:
Produkcija – tai kas gali būti pagaminta gamykloje, fabrike ar pan. Brand`as – tai, ką perka vartotojas. Produkciją gali nukopijuoti konkurentas. Brand`as – unikalus. Produkcija gali pasenti. Brand`as – amžinas {15}. ...