Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Rinkodara>Rinkos segmentavimo reikšmė ir praktinis taikymas IĮ "Horstvita"
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Rinkos segmentavimo reikšmė ir praktinis taikymas IĮ "Horstvita"

  
 
 
12345678910111213141516171819202122
Aprašymas

Įvadas. Vartotojų rinkos samprata. Rinkos segmentavimas. Rinkos segmentavimo principai. Rinkos segmentavimas pagal keletą požymių. Asmeninio vartojimo prekių rinkos segmentavimas. Rinkos segmentavimą sąlygojančios prielaidos, segmentavimo tikslai bei jų privalumai. Vartotojų elgsenos (vidiniai) požymiai ir rinkos skirstymas į grupes. Tikslinių segmentų išskyrimas. Rinkos segmentavimo taikymas IĮ "X". Demografinis segmentavimas. Geografinis segmentavimas. Psichografinis segmentavimas. Vartotojų elgsenos segmentavimas. Kombinuoti segmentavimo metodai. Išvados.

Ištrauka

Žodis rinka turi keletą reikšmių. Jis pirmiausia vartojamas apibrėžti vietą, kur yra perkamos ir parduodamos prekės. Jis taip pat gali būti vartojams apibrėžiant didelę geografinę sritį. Kai kuriais atvejais šis žodis nusako tam tikro produkto ryšį tarp paklausos ir pasiūlos. Šiame darbe žodis rinka labiau tinka apibrėžti žmonių grupę, kuri turi tam tikro produkto poreikių ir kuri turi galimybių, pasiryžimo ir įtakoja įsigyjant reikalingą produkciją. Pavyzdžiui, automobilių vairuotojai yra dalis automobilių rinkos, taip pat jie yra degalų, tepalų, atsarginių detalių, remonto, plovimo paslaugų ir kitų produktų rinkos dalis.
Dažnai paprasčiausiai yra neįmanoma tobulinti vieną produktą arba vieną paslaugą, kuri vienodai būtų patraukli ar patenkintų visus vartotojus visoje didelėje rinkoje. Taip yra dėl to, kad vartotojas gali pirkti skirtingas prekes ar paslaugas pagal jų lytį, amžiaus grupę, pajamas, profesiją ar netgi geografinę padėtį. Taigi, tai turėtų būti akivaizdu, kad prekybos organizacijos turi bandyti vystyti ar pritaikyti produktus ar paslaugas taip, kad jie galėtų patenkinti tam tikras vartotojų grupes. Šis poreikis veda prie tokio sąvokos kaip rinkos segmentavimas, kuris remiasi supratimu, kad bendroji produkto rinka, tokia kaip atsarginė automobilių dalys, yra sudaryta iš keleto subgrupių vadinamų segmentais, kurie turi skirtingus poreikius. Kai šios subgrupės yra identifikuotos, ir jų poreikiai yra suprasti, kompanija gali vystyti prekybą taip, kad galėtų tinkamai aptarnauti subgrupę, atsižvelgdama į potencialią ir, žinoma, pelningą rinką. Dėl to rinkos segmentavimas gali būti apibūdintas kaip rinkos dalinimo procesas į vienarūšius segmentus, kurie kartu sudaro rinką, kuri ir yra dalinama ir kurie kiekvienas atskirai gali būti mažesnė rinka, pavyzdžiui, Volkswagen grupės automobilių atsarginės dalys yra bendros atsarginių dalių rinkos segmentas.
Esantis vartotojų segmentų požiūris ir pagrindiniai pardavimų taikiniai yra pagrįsti informacijos apie rinką, atskirą vartotoją ir vadybininko įžvalgumo mišinys. Tam tikra, bet ne visa, šios informacijos dalis yra teisinga ir naudinga. Daugelyje kompanijų informacijos supratimas apie rinką yra svarbus, kadangi tai gali leisti nustatyti tam tikrą vartotoją ir pardavimų prognozes. Panašiai pagrindas, pagal kurį vartotojai (rinka) jau yra suskirstyti į "segmentus" taip pat gali būti praktiškas. Taigi, pagal vartotojų poreikius ir nuolatinius jų elgesio pokyčius, konkurekciją ir rinkos polinkiu kurti nuolat tobulėjančias prekybos vietas, kiekvienai organizacijai visuomet reikia pertvarkyt atskiro vartotojo svarbumą, vartotojų grupavimą ir tikslus.
Tam kad suprasti segmentavimo procesą, mes turime remtis visa rinka, apimančią vartotojus su skirtingom savybėm ir norais. Pavyzdžiui, automobilio degalų rinka susideda iš automobilių vairuotojų (vyrų ir moterų), išsisklaidžiusių po visą šalį, iš kurių daugelis turi skirtingus degalų poreikius (pagal eksploatuojamo automobilio naudojamą degalų rūšį: benziną, dyzeliną ar dujas), ir sudaryta iš individų, kurie vartoja skirtingą degalų kiekį per dieną ar savaitę (pagal automobilio paskirtį). Savaime aišku, vienas produktas negali patenkinti kiekvieną ir atskiros kompanijos negali aprūpinti produktais, kurie galėtų patenkinti visų rinkos narių poreikius. Tam tikra, bet pakankamai didelė žonių grupė, turinti panašias savybes ir norus dėl to gali būti pasirinkta kaip tikslinė rinka, kurią kompanija gali aprūpinti ir kurioje kompanija gali gauti pelną (pavyzdžiui, dujų degalinė gali aprūpinti tik dujų įrangą turinčių atomobilių vairuotojus). Eilė kriterijų yra reikalinga, kad prekybos vadybininkas galėtų dalinti rinką į smulkias grupes ar segmentus. Šis procesas gali apimti kelis segmentavimo metodus, kurie gali naudoti skirtingus dalinimo metodus.
Šio darbo tikslas – išsiaiškinti dažniausiai naudojimus vartojimo prekių rinkos segmentavimo metodus.
Tikslui pasiekti yra kelemi tokie uždaviniai:
išanalizuoti rinkos segmentavimo priežastis;
apžvelgti vartojimo prekių rinkos segtmentavimo metodus;
remiantis individualios įmonės "X" patirtimi, atskleisti rinkos segmentavimo reikšmę ir paanalizuoti, kaip rinkos segmentavimas yra taikomas šioje įmonėje. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-05-13
DalykasRinkodaros kursinis darbas
KategorijaRinkodara
TipasKursiniai darbai
Apimtis20 puslapių 
Literatūros šaltiniai6
Dydis31.52 KB
Autoriusreda
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2005 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaAlytaus kolegija
FakultetasVadybos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Rinkos segmentavimo reiksme ir praktinis taikymas II Horstvita [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą