Strateginio rinkodaros plano teorinė analizė. Įmonės misija, tikslai, rinkodaros tikslas. Perspektyvų tyrimo samprata. Bendrųjų rinkodaros strategijų teorinė analizė. Rinkodaros komplekso elementų charakteristika. Rinkodaros komplekso elementų funkcinių strategijų teorinė analizė. Rinkodaros strategijų įgyvendinimas, veiksmų planas ir kontrolė. "Sfinksas" viešbučio rinkodaros planas. "Sfinksas" viešbučio misija, tikslai, rinkodaros tikslas. "Baltpark" viešbučio perspektyvų tyrimas. "Sfinksas " viešbučio bendrosios rinkodaros strategijos. "Sfinksas " viešbučio rinkodaros komplekso elementų analizė. "Sfinksas" viešbučio rinkodaros komplekso elementų funkcinės strategijos. "Sfinksas" viešbučio rinkodaros strategijų įgyvendinimas, veiksmų planas ir kontrolė. Išvados.
Kiekvienoje įmonėje atliekam daugybė veiksmų, kurie visiškai ar bent iš dalies priskirtini marketingo sričiai. Įmonės kuria ir tobulina prekes, reguliuoja jų kainas, parduoda jas pačios arba per partnerius. Įmonės planavimas leidžia susieti ir suderinti įvairius veiksmus į vieningą visumą, taip pasiekiant geresnį bendrą rezultatą. Planavimo procesu stengiamasi kuo geriau paskirstyti išteklius. Išteklių paskirstymas yra dvejopas:
• Paskirstymas tarp veiklos rūšių;
• Išdėstymas laike;
Dėl šių dviejų planavimo savybių kartais nukenčia netgi labai sėkmingai savo veiklą plėtojančios įmonės.
V. Pranulis teigia, jog įmonė planuodama bando aprėpti ilgą laikotarpį ir numatyti kelią ilgalaikių tikslų link, vyksta strateginis planavimas. (Pranulis V. Ir kt., "Marketingas", 2000, p. 379).
Strateginis planavimas – tai ilgalaikių įmonės tikslų ir būdų jiems pasiekti numatymas.
Strateginis planas tarsi nubrėžia liniją, kurios įmonė numato laikytis siekdama tikslų. Kadangi jis aprėpia ilgą laikotarpį, jame neįmanoma numatyti visų detalių. Todėl įmonėse vyksta ir taktinis planavimas.
Taktinis planavimas – tai trumpalaikių įmonės tikslų ir būdų jiems pasiekti numatymas, tam tikros strateginio plano atkarpos detalizavimas.
Pranulis V., mano, kad taktinis planavimas nuo strateginio skiriasi keletu požymių. Jis:
• Tik konkretizuoja strateginį planą ir atskleidžia praktinius jo įgyvendinimo būdus;
• Apima trumpesnį laikotarpį negu strateginis;
• Atliekamas žemesnės valdymo grandies specialistų.
Bendriausias strateginis planas apima visą įmonės veiklą r numato pagrindinius jos tikslus. Kadangi juos vykdo įvairūs įmonės padaliniai, nuo bendrų įmonės tikslų ir bendros strategijos būtina pereiti prie kiekvienos funkcinės veiklos srities (finansų, marketingo, gamybos ir kt.) strategijų. Šios gali būti dar detalizuojamos pagal kiekvienos veiklos srities specifiką. Ir tik turint tokius smulkius planus galima pereiti prie konkrečių marketingo valdymo klausimų sprendimo.
Pasak, P. Kotlerio neplanuoti reiškia planuoti nesėkmę. Planavimas skatina sisteminį mąstymą. Planavimas priverčia bendroves aiškiau suformuluoti savo uždavinius bei politiką, geriau koordinuoti pastangas ir suteikia aiškesnius veiklos įvertinimo standartus, gerinančius bendrovės valdymą. P. Kotleris teigia, jog išmintingas planavimas padeda bendrovei numatyti ir greitai reaguoti į aplinkos pokyčius bei geriau pasiruošti netikėtumams.
Pradedant sudaryti įmonės strateginį planą reikia išsiaiškinti jo sudedamąsias dalis. Remiantis P. Kotleriu sudedamosios dalys yra: misija, strateginiai tikslai, strateginis auditas, SWOT analizė (bendrovės stipriųjų ir silpnųjų pusių įvertinimas, galimybių ir grėsmių nustatymas), verslo portfelio analizė, tikslai ir strategija. Strateginį planą sustiprina ir palaiko rinkodaros planai.
Vienas iš pagrindinių įmonės išskirtinumo bruožų iš kitų yra jos misija, kuri apibrėžiama: "Misijos apibrėžimas yra pareiškiamas apie organizacijos tikslą – ką ji nori pasiekti plačiąja prasme. Aiškus misijos apibrėžimas yra tarsi "nematomoji ranka", kuri nukreipia organizacijos žmones taip, kad jie galėtų nepriklausomai, tačiau tuo pat metu vieningai siekti bendrųjų organizacijos tikslų." ( Kotler P. ir kt., "Rinkodaros principai" 2003, p.98). ...