Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Rinkodara>Kokybiniai tyrimai kultūros įstaigų rinkodaros tyrimuose
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Kokybiniai tyrimai kultūros įstaigų rinkodaros tyrimuose

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738
Aprašymas

Įvadas. Rinkodaros ypatumai kultūros įstaigų veikloje. Kultūros įstaigos kaip vadybos objektas. Rinkodaros tyrimų reikšmė. Tyrimų sritys ir jų pritaikymo galimybės. Rinkodaros tyrimų reikšmė vadybai. Rinkodaros tyrimų taikymo problemos. Kokybiniai rinkodaros tyrimai ir jų reikšmė. Rinkodaros informacijos šaltinių rūšys ir jos rinkimas. Kiekybinių ir kokybinių rinkodaros tyrimų lyginamoji analizė. Kokybinio tyrimo metodų naudojimo kryptys. Kokybinių tyrimų klasifikacija. Kokybinių tyrimų metodai. Fokus grupės. Fokus grupės metodo taikymas. Fokus grupių tipai. Fokus grupių diskusijos planavimas. Fokus grupės modifikacijos. Pagrindiniai fokus grupių sėkmės faktoriai. Fokus grupių trūkumai ir privalumai. Giluminis interviu. Giluminio interviu vykdymo technika. Giluminio interviu vykdytojas. Giluminio interviu privalumai ir trūkumai. Fokus grupių ir giluminių interviu palyginimas. Projekcinės technikos. Projekcinės technikos būdai. Asociacijų technika. Užbaigimo technikos. Konstravimo technikos. Išraiškingumo technikos. Kitos technikos. Projekcinių technikų privalumai ir trūkumai. Kokybinių tyrimų metodų palyginimas. Septyni kokybinių rinkodaros tyrimų planavimo etapai. Sėkmingo rinkodaros tyrimo reikalavimai. Kokybinis tyrimas Lietuvos kultūros įstaigoje. Išvados. Priedai (2).

Ištrauka

Per pastaruosius dešimtmečius kultūra iš izoliuoto nuo visuomenės problemų elitinio ir nuolat skurstančio fenomeno tapo vis dažniau minima kaip kultūros pramonės, naujosios ekonomikos, visuomenės gyvenimo kokybės, pramogų ir laisvalaikio verslo sudedamoji dalis. Augančioje konkurencinėje aplinkoje, kai siūloma vis daugiau laisvalaikio praleidimo alternatyvų ir pastebima akivaizdi vartotojų poreikių dinamika, yra daug svarbių elementų, kuriuos kultūros įstaigos turi apsvartyti. Tad labai svarbūs tampa rinkodaros tyrimai, laiku užčiuopiantys esminius kultūros verslui klientų elgsenos, publikos skonio, laiko dvasios ir vertybinių visuomenės vaizdinių pokyčius.
Iki šiol Lietuvoje buvo atlikta kultūros sociologijos tyrimų (pvz.: kiekybinis tyrimas: "Lietuvos gyventojų kultūriniai poreikiai: kultūros įstaigų vertinimas ir lankymas") , tačiau kiekybiniai duomenys vartotojų motyvacijų atskleisti negali. Siekiant išsiaiškinti vartojų elgseną (nuomones, įvaizdžius, sprendimus, poreikius, elgesį, gyvenimo stilius), tikslinga naudoti kokybinius rinkodaros tyrimus, kurių tikslas – ištirti užslėptas, glūdinčias pasąmonėje vartotojų motyvacijas ir kurie yra plačiai taikomi verslo įmonių veikloje. Tiesa, kokybiniai tyrimai taikomi kultūriniams vartojų poreikiams nustatyti (pvz.: "Jurbarko rajono kultūros lauko kokybis tyrimas"), tačiau šie tyrimai yra socialinio pobūdžio ir neatitinka šio darbo temos. Informacijos apie kokybinių rinkodaros tyrimų taikymą Lietuvos kultūros įstaigų veikloje, nepavyko rasti. Todėl šio darbo tikslas - išanalizuoti kokybinių rinkodaros tyrimų efektyvumą bei aptarti pritaikymo galimybes Lietuvos kultūros įstaigų veikloje.
Tyrimo objektas. Kokybinių rinkodaros tyrimų koncepcija kultūros įstaigų veikloje.
Darbo uždaviniai:
1. Aptarti kultūros įstaigų rinkodaros ypatumus bei išskirti priežastis, lemiančias kokybinių rinkodaros tyrimų menką taikymą kultūros įstaigų veikloje
2. Išanalizuoti kokybinių rinkodaros tyrimų metodus ir aptarti jų taikymo galimybes kultūros įstaigų veikloje
Tyrimo metodai
Analizuojant mokslinėse studijose rekomenduojamą kokybinių rinkodaros tyrimų taikymą, galimybes bei įtaką įstaigų veiklos praktikoje, taikoma sisteminė mokslinės literatūros analizė.
Atliekant empirinę situacijos analizę taikomas kokybinis tyrimas. Norint suvokti kokybinių rinkodaros tyrimų aspektus ir efektyvumą pasitelkiamas fokus grupių diskusijos metodas.
Surinkti duomenys analizuojami, lyginami tarpusavyje ir su teorinėje dalyje pateiktomis teorijomis.
Darbo struktūra:
1 dalyje apžvelgiami kultūros įstaigų veiklos principai vadybos kontekste: kultūros kaip vadybos objekto ypatumai, rinkodaros veiksnių taikymo galimybės, rinkodaros tyrimų taikymo sferos ir galima nauda. Taip pat nustatomos problemos, trukdančios efektyviai taikyti tyrimus.
2 dalyje supažindinama su kokybiniais rinkodaros tyrimais: kokybinių tyrimų metodais, jų naudojimo kryptimis bei teikiama nauda įstaigos efektyviai veiklai. Ši dalis aptariama plačiausiai, siekiant kuo išsamiau supažindinti su kokybinių rinkodaros tyrimų metodais, aptariant jų atlikimo technikas, privalumus, trūkumus, sėkmės ir nesėkmės faktorius.
3 dalyje pagrindžiamos tyrimo hipotezės atsižvelgiant į kokybinio tyrimo rezultatus.
Literatūros apžvalga
Mokslines publikacijas, sudarančias teorinį pagrindimą, galima būtų skirstyti į du pogrupius: kultūros įstaigų vadybą ir kokybinius rinkodaros tyrimus analizuojančią literatūrą.
Pirmuojo pogrupio atveju daugiausia remtasi Edmundo Žalpio ir H. Rauche kultūros vadybos knygomis bei H. Stewart moksliniu straipsniu, publikuotu tarptautiniame žurnale: "International Journal of Nonprofit and Voluntary Sector Marketing". Literatūros, analizuojančios kokybinių rinkodaros tyrimų taikymą Lietuvos kultūros įstaigų veikloje, nebuvo rasta.
Antruojo pogrupio atveju daugiausia naudotąsi užsienio autorių D. A. Aaker, Malhotra K. Naresh bei Ph. Kotler rinkodaros tyrimus analizuojančia literatūra, kadangi tai patikimesni pirminiai šaltiniai. Taip pat ir Lietuvos autorių Sigito Urbonavičiaus, Vytauto Dikčiaus, Vytauto Pranulio bei įvairių kitų autorių darbais.
Darbo aktualumas. Išsiaiškinus kokybinių rinkodaros tyrimų taikymo ypatybes kultūros produktams, galima suformuluoti tyrimo būdų pasiūlymus kultūros įstaigoms, siekiant jų veiklos efektyvumo. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-01-17
DalykasRinkodaros kursinis darbas
KategorijaRinkodara
TipasKursiniai darbai
Apimtis31 puslapis 
Literatūros šaltiniai14 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis76.54 KB
AutoriusSimona
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2007 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaVilniaus Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Kokybiniai tyrimai kulturos istaigu rinkodaros tyrimuose [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą