Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Rinkodara>Reklama ir jos poveikis vartotojui
   
   
   
-1
naudingas 0 / nenaudingas -1

Reklama ir jos poveikis vartotojui

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637
Aprašymas

Įvadas. Reklamos priemonės ir įtaka. Reklamos apibrėžimai. Reklamos teoriniai aspektai. Socialinės reklamos funkcijos. Ekonominės reklamos funkcijos. Reklamos tipų grupės. Reklamos tikslai. Reklamos vartotojas. Reklamos savybės. Skirtingų reklamos priemonių poveikis. Reklamos psichologinis poveikis. Žmogaus psichologinių procesų pažinimas reklamoje. Išvados ir pasiūlymai. Priedas.

Ištrauka

Reklamos atsiradimo ištakų galime ieškoti jau pačioje šio šimtmečio pradžioje, kai beveik visų Europos ir Amerikos firmų pagrindas buvo gamybos specialistai. Gamybos žinovai ir specialistai buvo svarbiausi žmonės. Jie planavo visą firmos strategiją ir taktiką. Firmų pajėgumas ir gamybos apimtis augo. 1929 metais susidarė tokia situacija, kai prekių pasiūla pralenkė paklausą. Kilo ekonominė krizė, ir firmoms sunkiau sekėsi parduoti savo produkciją. Todėl išaugo paklausa būtent tokiems žmonėms, kurie žinojo, kaip prekę pateikti klientui, išskirdami jos privalumus. Būtent tada reklama įgijo savo dabartinę reikšmę.
Kaip žinoma, ekonominės krizės ilgai nesitęsia, o po ekonomikos kritimo, visada ateina kilimas. Vienas iš ryškiausių ekonomikos nuopuolių įvyko Didžiosios krizės metu, kai dar prieš antrąjį pasaulinį karą daugelis valstybių patyrė ekonominių nuosmukių. Tačiau vėliau sekė staigus ekonomikos šuolis į viršų, tą lėmė, dėl tam tikrų politinių priežasčių, labai išaugusi gamyba, kartu ir konkurencija, kuri paskatino gamintojus naudoti įvairias gudrybes, kad būtų pasirinkta būtent jų produkcija, labai išaugo poreikis kuo daugiau parduoti, nes kitaip būtų buvę neįmanoma išsilaikyti rinkoje. Šis pardavimų bumas tęsėsi maždaug iki 1960-ųjų metu ir buvo vadinamas "pardavėjų era". Vėliau sekė "vartotojo era", kur reklamos reikšmė dar labiau išaugo, nes vartotojai tapo dar išrankesni. Atsirado daug įstatymų, ginančių ir apsaugojančių jų teises. Taip pat atsirado įstatymų, ribojančių reklamą. Reklama išėjo iš laukinio kapitalizmo epochos ir tapo labiau civilizuota.
Lietuvai atgavus nepriklausomybę, reklamai teko praeiti tokią pat evoliuciją kaip ir Vakaruose, bet per žymiai trumpesnį laiką, nes ji jau remdavosi Vakarų patirtimi. Jau pirmaisiais nepriklausomybės metais atsirado daug reklamos agentūrų, laikraščiuose ir žurnaluose skiriama daug vietos reklamai, nes tai tapo pagrindiniu jų pragyvenimo šaltiniu. Tokia pat situacija susiklostė ir Lietuvos televizijoje. Firmoms, tam kad surasti savo rinką tarp vartotojų teko reklamuotis. Taigi laikui bėgant, didėjant investicijoms į šia šaką, bei atsirandant vis daugiau patyrusių prodiuserių, reklama Lietuvoje ženkliai tobulėjo, ir maždaug per 10-15 metų pasiekė vakarų Europos lygmenį.
Kaip bebūtų, Lietuva nėra ta šalis, kuri galėtu padaryti perversmą reklamos šakoje, tačiau jau dabar Lietuvoje galima matyti savarankišką ir griežtą politiką reklamos atžvilgiu. Kovoje už visuomenės dorovę Lietuva pretenduoja pralenkti visas Europos šalys, norėdama tapti šeštoji pasaulio šalimi, kurioje gali būti visiškai uždrausta alkoholio reklama. Tačiau, mano nuomone, už reklamos turi stovėti nevien tik verslo sektorius, norint kad reklama pilnavertiškai tarnautų visuomenei, reikia tobulinti, bei vystyti socialinę reklamą, kas yra naujas dalykas Lietuvoje, tačiau Vakarų valstybėse tai sėkimgai naudojama jau apie 10 metų.
Kaip žinoma, skirtinga reklama daro skirtingą įtaką, tačiau vienas bendras bruožas jungiantis visas reklamas yra jų pagaminimo profesionalumas, nuo kurio priklauso ar ta reklama apskritai bus susidomėta ir kokią įtaką ja galima pasiekti. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-02-24
DalykasRinkodaros kursinis darbas
KategorijaRinkodara
TipasKursiniai darbai
Apimtis35 puslapiai 
Literatūros šaltiniai10 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis76.96 KB
AutoriusGyis
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2008 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/Dėstytojasdoc. Andrius Kęstutis Vyskupaitis
Švietimo institucijaVilniaus Gedimino Technikos Universitetas
FakultetasTransporto inžinerijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Reklama ir jos poveikis vartotojui [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 35 puslapiai 
  • Vilniaus Gedimino Technikos Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • doc. Andrius Kęstutis Vyskupaitis
  • 2008 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą