Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Rinkodara>Asortimento formavimo politikos efektyvumo tyrimas: prekybos centras "MAXIMA X-969"
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Asortimento formavimo politikos efektyvumo tyrimas: prekybos centras "MAXIMA X-969"

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728293031
Aprašymas

Įvadas. Asortimento politika. Asortimento politikos tikslai. Asortimento formavimas ir valdymas. Marketingo tyrimai. Prekybos rinkų tyrimų procesas, tipai ir metodai. Rinkos tyrimo metodų taikymo galimybės. Kiekybiniai tyrimo metodai. Prekybos centro "Maxima X" charakteristika. Kokybės kontrolė. Geriausios kainos. Taiklus asortimentas. "Maxima X-969" prekybos centro asortimento tyrimas. Išvados. Priedas.

Ištrauka

Kiekvienos įmonės tikslas yra patenkinti vartotojo poreikius ir gauti iš to pelną. Į marketingo programą įeina asortimento formavimas, kainų nustatymas, pateikimo organizavimas, rėmimo organizavimas. Šiuos atskirus elementus reikia suderinti taip, kad būtų gautas maksimalus efektas.
Kad kuo geriau būtų patenkinti vartotojų poreikiai, būtina tinkamai suformuoti prekių asortimentą. Prekių asortimentą turi sudaryti prekės, kurios, be abejo tenkina vartotojų poreikius, ir taip pat prekės, reikalingos papildymui pirmųjų.
Asortimento formavimas tiek gamybinėje, tiek ir prekybinėje įmonėje yra nenutrūkstamas procesas, nes gyventojų paklausa nuolat kinta, nėra statiška. Todėl norint prekybos asortimentą padaryti efektyvų, jį reikia pastoviai kontroliuoti. Norint atlikti asortimento analizę, reikia stebėti kaip perkamos prekės, kurios iš jų labiausiai. Prekių asortimento analizė rodo, kaip tenkinama gyventojų paklausa, koks prekių pasirinkimas, jo kaita, leidžia nustatyti asortimento platumą ir gilumą.
Darbo objektas – prekybos centro "Maxima X-969" prekių asortimento analizė.
Darbo tikslas – atlikti "Maxima X-969" prekybos centro asortimento formavimo politikos efektyvumo tyrimą.
Darbo uždaviniai:
išaiškinti asortimento apibrėžimą ir jo parametrus;
pristatyti UAB "Maxima " asortimento politikos formavimą;
atlikti prekybos centro "Maxima X-969" asortimento formavimo politikos efektyvumo tyrimą.
Darbo tyrimo metodai: iš anketinės apklausos būdų surinktos informacijos, atliktas prekybos centro "Maxima X" asortimento formavimo politikos efektyvumo tyrimas.
Teorinėje darbo dalyje pateiktas asortimento politikos apibrėžimas ir aprašyti tyrimo atlikimo būdai.
Praktinėje dalyje, tyriant problemą, buvo pasirinktas apklausos metodas, kaip pirminių duomenų rinkimo būdas, kurio pagalba informacija gaunama anketų pagalba. Anketą pasirinkau todėl, kad noriu sužinoti kokie vartotojų poreikiai, tai yra sužinosiu jų nuomonę apie prekybos centro "Maxima X-969" siūloma asortimentą ir manau, kad tai yra geriausias būdas gauti reikalingą informaciją. Anketų naudojimas padeda struktūrinti renkamus duomenis, todėl žymiai lengviau juos apdoroti ir analizuoti. Uždarojo tipo anketą pasirinkau dėl to, kad noriu gauti aiškius ir tikslius atsakymus į mane dominančius klausymus, be to tokiu būdu gautą informaciją bus lengviau apdoroti.

Asortimento politika – tai visi sprendimai ir veiksmai, kuriais siekiama sudaryti prekybos įmonės asortimentą, formuoti jos pasiūlą. (" Prekybos marketingas". Pajuodis A. Vilnius, 2002)
Asortimentas - tai prekių rinkinys, kurį tam tikru metu rinkai pateikia prekybos įmonė. Taigi, asortimentas yra prekybos įmonės pasiūla. Platesne prasme prekybos įmonės asortimentas apima ir jos teikiamas paslaugas.
Prekybos įmonės asortimento politikos sprendimus veikia daugybė įvairių veiksnių. Apibendrintai juos galima skirstyti į:
Išorės veiksniai. Asortimento politiką veikia daugybė išorės veiksnių, kurių svarba gali būti labai skirtinga tam tikram prekybos objektų tipui ar prekės šakai;
Vidaus veiksniai. Esminį poveikį asortimento politikai turi prekybos objekto tipas, kuris iš esmės nulemia veiklos pobūdį, taip pat prekybos įmonės valdymo bei organizacinė struktūra, atsakomybė už prekių pirkimą ir pardavimą;
rinkos veiksniai. Asortimento politikai labai didelę įtaką daro rinkos būklės konkurencinė situacija. Su vartotojais ir jų paklausa susiję veiksniai turi lemti asortimento politiką.
Asortimento ryšio veiksniai. Terminas "asortimento ryšys" literatūroje gana skirtingai interpretuojamas, tačiau paprastai juo apibūdinami įvairūs spinduliavimo efektai, kylantys del sąveikos tarp dviejų ar daugiau asortimento dalių ar prekių.
Asortimento politikai svarbios tokios asortimento ryšio formos :
poreikio ryšys skatina sujungti komplementariai vartojamas prekes.
pasirinkimo ryšys yra tada, kai pirkėjui pateikiamos įvairios, tą patį poreikį tenkinančios, viena kitą pakeičiančios prekės.
paklausos ryšys reikalauja formuojant asortimentą atsižvelgti į tai, kokių prekių pirkėjas, siekdamas racionalizuoti savo pirkinio procesą, pageidauja įsigyti vienoje vietoje.
pritraukimo ryšys panaudojamas į asortimentą įtraukiant tokias prekes, kurios gali būti trumpalaikių pardavimo skatinimo akcijų, t.y. ypatingos pasiūlos objektai. (" Prekybos marketingas". Pajuodis A. Vilnius, 2002)
Asortimento sudarymo principai:
orientavimasis į pirkėjų poreikius;
orientavimasis į poreikių rūšis ir sritis pasireiškia tada, kai asortimentas sudaromas orientuojantis į prekes, galinčias patenkinti tam tikrus įmonei svarbių vartotojų poreikius;
orientavimasis į poreikių kompleksus ir prekių naudojimo progas. Asortimentas sudaromas orientuojantis į komplementarias prekes, kurios gali patenkinti atitinkamos srities poreikius.
orientavimasis į pirkimo elgseną.
orientavimasis į tikslines grupes. Nustatomos įvairios tikslinės grupės, galima pasirinkti vieną ar kelis pirkėjų segmentus, kuriems siekiama sudaryti jų poreikius atitinkantį asortimentą.
orientavimasis į konkurentus. Asortimento politikos tikslas - išsiskirti iš konkurentų.
orientavimasis į tiekėjų elgseną. Gamintojas netiesiogiai veikia prekybos įmonės asortimento formavimą. (" Prekybos marketingas". Pajuodis A. Vilnius, 2002) ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2011-07-04
DalykasRinkodaros kursinis darbas
KategorijaRinkodara
TipasKursiniai darbai
Apimtis29 puslapiai 
Literatūros šaltiniai4 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis324.19 KB
AutoriusValentina
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2010 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasRasa Apanavičiūtė
Švietimo institucijaTarptautinė teisės ir verslo aukštoji mokykla
FakultetasVadybos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Asortimento formavimo politikos efektyvumo tyrimas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 29 puslapiai 
  • Tarptautinė teisės ir verslo aukštoji mokykla / 3 Klasė/kursas
  • Rasa Apanavičiūtė
  • 2010 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą