Pagrindinės marketingo sąvokos ir apibrėžimai. Marketingo esmė. Marketingo santykis su kitomis disciplinomis. Marketingo evoliucija. Reikmė, poreikis. Paklausa ir jos rūšys. Mainai, sandoris. Rinka. Pardavėjo ir pirkėjo rinka. Marketingas-pagrindiniai apibrėžimai, jų klasifikavimas. Marketingo subjektai ir funkcionavimo aplinka. Marketingo funkciją vykdantys subjektai. Paskirstymo kanalo nuo gamintojo iki vartotojo pasirinkimas. Supaprastinta prekių platinimo kanalų diagrama. Marketingo funkcionavimo aplinka. Firmos mikro ir makroaplinka. Kontroliuojami ir nekontroliuojami marketingo veiksniai. Marketingo strategija. Strateginio planavimo apibūdinimas. Verslo strategijos etapai. Valdymas uždavinių sprendimo metodu. Intensyvaus, integracinio, diversifikacinio augimo strategija. Organizavimo strategijų ir tikslų nustatymas. Marketingo strategijos rengimo etapai: formavimas ir diegimas. Įmonės klestėjimą lemiantys veiksniai. Daugiapakopė tikslų sistema. Marketingo modelio struktūra. Marketingo tyrimai – pagrindas strategijai sukurti. Rinkos strategijos formavimas. Idėjų atrinkimas. Realizacijos apimčių išplėtimo strateginiai variantai. Marketingo strategijos vystymosi rekomendacijos. Rinkos tyrimas. Įmonės ir rinkos tarpusavio ryšys. Rinkos pasirinkimas. Marketingo tyrimų rūšys. Vartotojų tyrimas ir jų apibūdinimas: kultūriniai, socialiniai, asmeniniai, psichologiniai veiksniai. Potencialių rinkų pasirinkimas. Įmonės strateginių galimybių aplyginimas ir pasirinkimas. Asortimento tyrimas. Rinkos segmentavimo analizė. Skirtingi požiūriai į tikslines rinkas. Marketingo planavimas. Nepertraukiamas rinkos planavimo procesas. Įmonės veiklos programa, augimo strategijų variantai. Augimo strategijų variantai. Planavimas ir atsakomybė įmonėje. Marketingo informacinės sistemos panaudojimas strateginiam planavimui. Strateginio planavimo proceso nuoseklumas. Strateginio planavimo procesas. Strateginis planavimas firmoje. Strateginio marketingo plano ir metinio marketingo plano sudėtis. Marketingo plano apibūdinimas. Marketingo biudžeto rengimo būdai. Marketingo organizavimo formos. Pagrindinių valdymo funkcijų apibūdinimas. Marketingo ir gamybos tarpusavio požiūrių palyginimas. Linijinis ir funkcinis marketingo organizavimo principai. Struktūros, orientuotos į prekes ir rinkas. Tradicinių marketingo organizavimo formų apibūdinimas pagal SWOT metodiką. Programinės tikslinės marketingo organizavimo formos. Marketingo valdymo sistema. Išorės aplinkos poveikis marketingo valdymo sistemai. Operacijų ir marketingo analizės bei planavimo procesų ypatybės bei jų vienovė. Pagrindinių marketingo valdymo sistemos posistemių apibūdinimas. Marketingo informacijos, analizės ir planavimo bei valdymo operacijų sistema. Marketingo informacijos sistema. Marketingo analizės ir planavimo sistema. Marketingo valdymo operacijų sistema. Informacijos rinkimo ir apdorojimo sistema. Marketingo informacijos panaudojimo galimybės. Kodėl svarbu rinkti informaciją? Kainodara ir prekių gyvavimo ciklas. Kaina ir vartotojų poreikiai. Kainų strategijos nustatymas. Produkcijos gyvavimo ciklo stadijų apibūdinimas. Tradicinių prekių gyvavimo ciklo apibūdinimas. Naujų prekių plitimas. Prekės realizacijos ciklų rūšys. Reklama ir rėmimas. Pardavimų rėmimas ir jo programa. Pardavimų planavimas ir prognozavimas. Asmeninio pardavimo organizavimas. Rėmimo strategijos. Reklama ir jos programos rengimas. Reklamos plano sudarymas. Reklamos tikslų rūšys. Rėmimo komplekso elementai. Rėmimo biudžeto rengimas. Išlaidų reklamai apibūdinimas. Vartotojų elgsena. Vartotojų elgsenos samprata. Aplinkos veiksnių įtaka vartotojų elgsenai. Vartotojo asmeniniai veiksniai ir jų įtaka elgsenai. Vartotojų motyvacija. Vartojimo prekių pirkimo procesas ir etapai. Vartotojų elgsena verslo rinkose. Organizacijų pirkimo sprendimų priėmimo procesas ir jį įtakojantys veiksniai.