Santrauka. Įvadas. Vartotojų elgsenos teorijos. Vartotojų elgsena. Vartotojų elgseną sąlygojantys veiksniai. Išoriniai vartotojo elgseną įtakojantys veiksniai. Vidiniai vartotojo elgseną įtakojantys veiksniai. Vartotojų prekių pirkimo procesas. Makroekonominiai vartotojų elgsenos tyrimo aspektai. Naudingumo teorija. Elastingumo teorija. Paklausos elastingumą kainai lemiantys veiksniai. Vartotojų elgsenos tyrimas parduotuvėje "Eurokos". "Eurokos" parduotuvės veiklos analizė. Vartotojų elgsenos tyrimo kosmetikos parduotuvėje "Eurokos" metodologija. Kosmetikos parduotuvės "Eurokos" vartotojų elgesio įvertinimas. Vartotojų demografinių savybių ir jų įtakos pirkimo intensyvumui įvertinimas. Vartotojų lojalumo įvertinimas. Vartotojų lankymosi kosmetikos parduotuvėje "Eurokos" tikslas. Informacijos pasiekimas komunikaciniais kanalais bei rėmimo priemonėmis vertinimas. Kosmetikos parduotuvės "Eurokos" vartotojų elgseną sąlygojantys išoriniai veiksniai. Kultūrinės aplinkos poveikio nustatymas. Ekonominės aplinkos poveikio nustatymas. Kosmetikos parduotuvės "Eurokos" vartotojų elgseną sąlygojantys vidiniai veiksniai. Vartotojo kontaktavimo su prekybiniu personalu įvertinimas. Vartotojų motyvacijos ir prioritetai. Išvados.
Tyrimo tikslas - išsiaiškinti kosmetikos parduotuvės ,,Eurokos" vartotojų elgsenai būdingus bruožus ir identifikuoti vartotojų elgseną lemiančius veiksnius.
Tyrimo uždaviniai:
1. Išsiaiškinti lankymosi ,,Eurokos" parduotuvėje tikslus.
2. Išsiaiškinti vartotojų elgseną sąlygojančius vidinius ir išorinius veiksnius.
3. Išanalizuoti ekonominės aplinkos poveikį vartotojų elgsenai.
Tyrimo objektas. Kosmetikos parduotuvės ,,Eurokos" esami ir potencialūs vartotojai.
Tyrimo problema. Besikeičiantys klientų poreikiai formuoja vis didesnius reikalavimus.
Laikai, kai vartotojai negalėdavo patenkinti savo poreikių dėl mažos prekių pasiūlos, praėjo, todėl kiekviena įmonė turi žinoti, kokiomis savybėmis pasižymi jos produkcijos vartotojai, kokiomis priemonėmis jį galima paskatinti pirkti.
Tyrimo hipotezė. Nežinant kosmetikos vartotojų elgsenos parduotuvėje ,,Eurokos" galima netekti nemažai pirkėjų, kurie gali rinktis kitas kosmetikos parduotuves.
Metodologija. Tyrimui naudota raštiška parduotuvės pirkėjų apklausa, ,,Eurokos" parduotuvių tinklo vidaus dokumentai.
Metodai.
1. Informacija apie vartotojo elgsenos teoriją;
2. Informacija apie vartotojų elgseną įtakojančius veiksnius;
3. informacija apie makroekonominius vartotojų elgsenos veiksnius;
4. Analizės rezultatų įvertinimas.
Temos aktualumas.
Parduotuvėse, kuriose prekiaujama savitarna, sumažėja tiesioginis kontaktas su vartotoju. Norint, kad verslas sektųsi, reikia žinoti vartotojų poreikius, jų nuomonę. Kokia gali būti verslo sėkmė, jei įstaigoje neatliekami tyrimai ir neišsiaiškinama kokie veiksniai įtakoja pirkėją.
Rezultatų praktinis reikšmingumas
Toks tyrimas kosmetikos parduotuvėje ,,Eurokos" nebuvo dar niekada atliekamas. Tyrimo metu gauti duomenys bus pirmi ir įstaigai reikšmingi.
Strategija.
2004 m. gruodžio mėn. 3 d. medžiagos analizavimas.
2004m. gruodžio mėn. 10 d. prasidėjo duomenų kaupimas, literatūros ieškojimas.
2005 m. sausio 5-8 d.d. atlikta mokslinės literatūros analizė.
2005 m. kovo 1 d. paruošta apklausos anketa.
2005 m. kovo 3 d. pradėta kosmetikos parduotuvėje ,,Eurokos" vartotojų elgsenos apklausa.
2005 m. kovo 8 d. baigta atlikti kosmetikos parduotuvės ,,Eurokos" vartotojų elgsenos apklausa.
2005 m. kovo 15 d. atliktas apklausos rezultatų įvertinimas, teikiamos išvados. ...